Liberec - České dráhy mají podle informací České televize (ČT) znovu zajišťovat dopravu na Jizerskohorské železnici. Stane se tak i přes kritiku Libereckého kraje a nabídnutou nejnižší cenu: 105 korun na jeden vlakokilometr. Kraj hledal nového dopravce pro všechny tratě v Jizerských horách. České dráhy v březnu kritizoval za staré a nevyhovující vlakové soupravy a častá zpoždění.
České dráhy mají opět zajišťovat Jizerskohorskou železnici
„Nabídneme občanům lepší standard cestování,“ uvedl tehdy náměstek hejtmana libereckého kraje Martin Sepp.
„Hlavním cílem těchto veřejných zakázek je zkvalitnit dopravu na železničních tratích v Libereckém kraji,“ řekl v březnu koordinátor dopravy v Libereckém kraji Petr Prokeš.
Ani po půl roce kraj neoznámil, kdo soutěž vyhrál. Podle informací ČT nabídly nejnižší cenu České dráhy a zakázku i přes kritiku z kraje opět získají. „Nebude to stejné, protože v těch podmínkách soutěže je samozřejmě obnova vozového parku,“ uvedl Sepp. Starosty obcí v Jizerských horách postup kraje překvapil. Podle nich se takhle komfort cestování nikdy nezlepší.
České dráhy tak soutěž vyhrají s nejnižší cenou 105 korun na jeden vlakokilometr, ještě na jaře přitom byly skutečné náklady 136 korun na jeden vlakokilometr. Podle mluvčího Českých drah údaj není přesný a jde o průměrné náklady za poslední čtvrtletí loňského roku, a ne o průměrné náklady za celý loňský rok. Celkový průměr loňského roku je potom nižší (zhruba 105 korun za vlakokilometr) .
Označení Jizerskohorská dráha zahrnuje všechny tratě ve Frýdlantském výběžku a dále trati Liberec – Tanvald – Harrachov a Smržovka – Josefův Důl. O provozování osobní železniční dopravy od prosince 2011 se ucházejí České dráhy, Arriva a Viamont. Liberecký kraj soutěž na provozování regionální dopravy na trati z Liberce do Tanvaldu vypsal již v roce 2006, tehdy ale kvůli finančním požadavkům všech zájemců nakonec soutěž zrušil. Letos chtěl před cenou upřednostnit kvalitu služeb.