TÉMA

D4

Otevřel se nový úsek dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem

Mezi Prahou a Pískem se v úterý otevřel nový úsek dálnice D4. První řidiči po něm projeli ve směru od Písku. Jedná se o osmačtyřicetikilometrový úsek, z něhož je 32 kilometrů nově postaveno a šestnáct opraveno. Cestu mezi Prahou a Pískem má zkrátit minimálně o dvacet minut. Úsek je první dopravní stavbou v Česku, která se stavěla formou PPP projektu (partnerství veřejného a soukromého sektoru).
17. 12. 2024Aktualizováno17. 12. 2024|

Začala stavba úseku Pražského okruhu z Běchovic k dálnici D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) odpoledne zahájilo stavbu další části Pražského okruhu z Běchovic k dálnici D1. Stavba úseku o délce 12,6 kilometru bude stát 9,8 miliardy korun bez DPH, vybuduje ho sdružení firem Eurovia CZ, Stavby mostů, Porr a Porr Bau. Nový úsek by se měl řidičům otevřít v roce 2027. Slavnostního poklepání na základní kámen se účastnili například premiér Petr Fiala, ministr dopravy Martin Kupka (oba ODS) a generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
16. 12. 2024Aktualizováno16. 12. 2024|

První dálniční PPP projekt je těsně před dokončením

Už ve druhé polovině prosince začnou řidiči jezdit po novém, skoro padesát kilometrů dlouhém úseku D4 ze středních Čech do Písku. Jde o první dálniční PPP projekt v Česku, dálnici totiž postavili a zároveň se oni budou starat soukromí investoři. Za projekt stát zaplatí přibližně třicet miliard, ale ve splátkách po dobu pětadvaceti let. Pak si dálnici převezme.
7. 12. 2024|

Výstavba vázne. Pomáhá ale i „největší evropské dálniční staveniště“

České stavebnictví podle firem stagnuje. Mírné zlepšení čekají až příští rok, zaznělo na konferenci na Pražském hradě. Obor teď podle podniků i úřadů zachraňuje inženýrské stavitelství, tedy budování silnic, dálnic a železnic. Letos se v Česku otevře rekordních více než sto kilometrů dálnic. Zhruba v podobné délce se začalo stavět. Celá dálniční síť má být hotová do roku 2033. Na železnici příští rok zahájí třeba projekt rychlé trati mezi Brnem a Přerovem.
21. 11. 2024Aktualizováno21. 11. 2024|

V Česku dochází štěrk a písek, firmy pro ně jezdí stovky kilometrů

V tuzemsku začíná docházet štěrk a písek, a to především na stavbu dálnic nebo železničních tratí. Některé firmy už situaci označují jako surovinovou krizi. A na stavby v příhraničí chtějí materiál dovážet z okolních zemí.
5. 4. 2024|

Za poslední rok přibylo jen patnáct kilometrů dálnic. Ten příští ale přinese osmkrát víc

Rok 2023 nestál co do nových zprovozněných úseků dálnic příliš za řeč. Politici mohli přestřihnout pouze tři pásky na nových dálničních úsecích, dva z nich byly na dálnici D48, jeden na D7. Celkem přibylo patnáct kilometrů. Častěji se poklepávalo na základní kameny nových staveb, těch bylo zhruba třikrát více – osm úseků o celkové délce 55 kilometrů. Na železnici letos skončila komplikovaná výluka u Ústí nad Orlicí a také modernizace trati mezi Smíchovem a Radotínem na okraji Prahy, začaly naopak práce na koridoru u Berouna.
30. 12. 2023|

Postavit 600 kilometrů dálnic do roku 2033 je reálné, řekl Kupka

Do roku 2033 je potřeba postavit 600 kilometrů dálnic, aby byla síť kompletní, řekl v pořadu Intervew ČT24 ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Podotkl, že je to reálné a už je pro to nachystaný přehled financování. Dodal, že vše míří k tomu, aby se také už v příštím roce otevřelo více než 115 kilometrů nových dálničních úseků. V souvislosti se změnou silničního zákona zmínil, že se systém zjednodušuje a navíc v některých částech působí preventivně.
29. 6. 2023|

Staví se rekordní množství silnic, řidiči z toho budou mít užitek spíš až příští rok

Nikdy v historii novodobého Česka se nestavělo tolik silnic najednou. Pracuje se na víc než dvou stech čtyřiceti kilometrech nových dálnic a silnic první třídy. Řidiči to ale pocítí až příští rok, protože letos se otevřou spíš jen krátké úseky. Otazník se navíc vznáší nad financováním, ani rozpočet na letošek není zdaleka zajištěný. A v dalších letech bude zřejmě ještě hůř.
14. 1. 2023|

Rok 2021 obohatil dálniční síť o téměř 47 kilometrů, začalo se stavět dalších více než sedmdesát

V roce 2021 Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo 46,5 kilometru nových dálnic. Tři čtvrtiny z této délky vznikly na východě Čech v blízkosti Hradce Králové, zhruba osm kilometrů připadlo na severozápad Čech a jen tři nové dálniční kilometry přibyly na Moravě. V příštím roce slibují silničáři dalších 25,5 kilometru dálnic. Bude to podstatně menší délka než letos, navíc ji takřka celou „spolykají“ vlastně jen dvě stavby. Roky 2021 a 2022 představují také roky dvou velkých modernizací D1. Ta, která se týkala úseku od středních Čech až na Brněnsko, letos skončila, příští rok začne rozšiřování úseku u Brna na šest pruhů.
30. 12. 2021|

Požár kamionu na dálnici D5 zkomplikoval dopravu okolo Prahy, další auto hořelo i na D4

Dálnici D5 na třetím kilometru za Prahou směrem na Plzeň uzavřel v úterý brzy ráno požár kamionu. Na místě zasahovali středočeští i pražští hasiči. Déle než dvě hodiny byl provoz zastavený úplně, před 07:00 začali řidiči jezdit levým jízdním pruhem, po 8:00 se začaly kolony rozjíždět. Dopoledne zastavil dopravu také další požár nákladního auta, a to na dálnici D4, i ten už je uhašený.
16. 11. 2021Aktualizováno16. 11. 2021|

Začala první PPP stavba v Česku, dálniční spojení Prahy s Pískem má být kompletní za tři roky

Začíná stavba více než tří desítek kilometrů dálnice D4. Zároveň výstavba dopravní infrastruktury v Česku vstupuje do éry PPP. Celý chybějící úsek dálnice od Příbrami k Miroticím vznikne naráz do roku 2024. Soukromá firma – respektive konsorcium s názvem ViaSalis – ho nejen postaví, ale po zprovoznění také bude téměř čtvrt století udržovat. Stát mu za to bude po celou dobu platit. Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) přirovnal financování PPP stavby k operativnímu leasingu, v budoucnu ho chce využít i na další dálnice, ale také na vysokorychlostní železniční tratě.
7. 6. 2021|

Silničáři chtějí letos rozestavět sto kilometrů dálnic. Modernizace D1 bude z pohledu řidičů hotová v létě, slíbil šéf ŘSD

Stát začne letos stavět 165 kilometrů dálnic a silnic I. třídy. Přelomové bude zahájení prací na celém chybějícím úseku dálnice D4, což bude první stavba v Česku postavená v partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP). Ředitelství silnic a dálnic nyní zahajuje stavební sezonu, jejími nejdůležitějšími okamžiky má být dokončení mnohaleté modernizace dálnice D1 – podle generálního ředitele ŘSD budou práce vesměs hotové již v srpnu – a také zprovoznění tří dálničních úseků ve východních Čechách.
25. 2. 2021|

Dostavba D4 je potvrzena, Havlíček podepsal smlouvu s francouzským dodavatelem

Výstavba a provoz části dálnice D4 mezi Příbrami a Pískem formou PPP je definitivně stvrzena. Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) v pondělí podepsal smlouvu s francouzským konsorciem DIVia. Stavba by měla začít v březnu, řekl po podpisu Havlíček. Jde o první projekt výstavby dálnice formou PPP v Česku.
15. 2. 2021|

Když nestihnou poslanci do půlky března schválit stavbu dálnice formou PPP, bude to problém, varuje ředitel stavební firmy

Zda zbylou část dálnice D4 na Příbramsku a Písecku postaví během příštích tří let sdružení firem, které ji potom bude také na účet státu provozovat, nebo jestli se příprava dostavby vrátí o mnoho kroků zpět, je čistě na rozhodnutí Poslanecké sněmovny. Při debatě v Událostech, komentářích se na tom shodli poslanci i ředitel jedné z firem stavebního konsorcia. Zákonodárci se však obávají, že pokud budou – tak jako před Vánoci – časté mimořádné schůze, možná se k potřebnému zákonu nedostanou včas.
7. 1. 2021|

Dálnice D4 je po odklizení nehod průjezdná v obou směrech, nikdo se vážně nezranil

Při nehodách na dálnici D4 poblíž Kytína havarovalo v sobotu ráno celkem deset aut. Šest osobních a jedno nákladní ve směru na Prahu a tři v opačném směru, ve směru z Prahy havaroval i autobus, uvádí web Dopravní info. Dálnice byla uzavřená několik hodin, směr na Strakonice byl zprůjezdněn po 13. hodině, směr na Prahu zhruba o dvě hodiny dříve. Nikdo se vážně nezranil.
28. 11. 2020Aktualizováno28. 11. 2020|

Co svede deset záchytných parkovišť? Středočeští lídři debatovali o dopravě v kraji

Dopravní komplikace ve středních Čechách – především ve spojení na Prahu, kam mnozí zajíždějí do práce – by středočeští volební lídři řešili výstavbou nových záchytných parkovišť, větším využíváním železnice i podporou cyklistiky. Za důležité pak považují dobudování dálniční sítě včetně vnějšího pražského okruhu a úpravu rozpočtového určení daní, která by kraji vynesla víc peněz na silnice II. a III. tříd.
25. 9. 2020|

Jízda formule po dálnici zůstane bez trestu. Pilota v přilbě nedokázali úředníci jasně identifikovat

Příbramská radnice zastavila správní řízení týkající se muže, který podle policie řídil formuli, jež byla loni na podzim pozorována na dálnici D4. Podle policistů se dopustil přestupku, když vyjel s neschváleným vozidlem na veřejnou komunikaci. Podle městských úředníků ale není možné řidiče jednoznačně identifikovat, protože měl na hlavě přilbu. Hrozila mu pokuta a zákaz řízení.
1. 4. 2020|
Doporučujeme

Proč to šlo a proč to nejde? Nejvíc kilometrů dálnic vzniklo v 70. a nultých letech, jinak se v Česku paběrkovalo

Dálnice se u nás v různých dekádách stavěly i nestavěly, stavěly více či méně, někdy vůbec a nakonec se všichni vymlouvali na všechny, když vysvětlovali, proč se slibuje, že se bude stavět a nestavělo se. Cimrmanovské střídání fáze očekávání s fází zklamání je u výstavby dálnic v Československu a Česku příznačné a revoluce na něm vlastně nic nezměnila. I když důvody, proč to nejde, byly za socialismu a za kapitalismu trochu jiné.
25. 11. 2019Aktualizováno30. 11. 2019|

Policisté vypátrali muže, který pilotoval formuli na dálnici D4

Policisté vypátrali řidiče, který jel 8. září tohoto roku po dálnici D4 mezi Příbramí a Dobříší v monopostu. Podobná závodní auta na pozemní komunikace nesmějí. Pětačtyřicetiletému muži proto ve správním řízení hrozí pokuta až deset tisíc korun a zákaz řízení až na jeden rok.
8. 11. 2019|

Demolice mostu u Řitky skončila s hodinovým zpožděním. Dálnice D4 už je průjezdná

Dálnice D4 u středočeské Řitky je opět průjezdná. Od sobotního večera museli řidiči na objízdnou trasu, protože krajští silničáři potřebovali zbourat nadjezd. Práce nabraly hodinové zpoždění, místo v devět skončily až v nedělních deset hodin dopoledne.
20. 10. 2019Aktualizováno20. 10. 2019|

Úsek dálnice D4 je uzavřen kvůli demolici mostu. Znovu se otevře v neděli ráno

Co je v posledních letech časté na dálnici D1, potkalo tentokrát řidiče na D4 – celonoční uzavírka části komunikace kvůli demolici mostu. Jde o most na 14. kilometru u Řitky. Dálnice se zcela uzavřela v sobotu v 19 hodin a řidiči tu neprojedou do nedělních 9 hodin ráno. Během víkendu musí řidiči počítat s omezením provozu u řitecké křižovatky.
19. 10. 2019Aktualizováno19. 10. 2019|

Po dálnici na Příbramsku se prohnala formule. Policie po ní pátrá, má podezření na porušení zákona

Policie hledá svědky jízdy formulového monopostu po dálnici D4. Řidič podle ní mohl porušit zákon o provozu na pozemních komunikacích. Formule se pohybovala na Příbramsku, policie stojí především o videozáznamy její jízdy po dálnici.
12. 9. 2019|

Ujížděl 250 kilometrů v hodině před policií. Dálnici D4 ráno uzavřela nehoda

Dálnici D4 na Příbramsku uzavřela v pátek ráno zhruba na hodinu nehoda auta, které pronásledovala policie. Třicetiletý řidič osobního vozu Mitsubishi ujížděl rychlostí přes 250 kilometrů za hodinu, na 27. kilometru ve směru na Prahu nedaleko čerpací stanice Shell havaroval. Utrpěl lehká zranění, policisté ho hned po nehodě zadrželi. Kolize se stala před 4:00, kvůli vyšetřování byla dálnice kolem 6:00 uzavřena, vyplynulo z informací policie.
3. 5. 2019Aktualizováno3. 5. 2019|
Načítání...