Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo pravomocné územní rozhodnutí pro stavbu obchvatu Mikulova. Uvedl to generální ředitel ŘSD Radek Mátl na svém twitterovém účtu. Jde o nejjižnější část dálnice D52, která by měla propojit Brno a Vídeň. Na českém území zbývá postavit 23 kilometrů, Rakušané poslední úsek dokončili v září.
Mikulov se dočká obchvatu. ŘSD má konečně pravomocné územní rozhodnutí
Nepravomocné územní rozhodnutí bylo vydané již před 15 měsíci, stavební úřad Jihomoravského kraje se však musel vypořádat s 18 odvoláními a stovkami stran textů. „Rozhodnutí o odvolání má 229 stran. Nyní již máme připravenou dokumentaci pro stavební povolení, kterou projednáme s úřady a v červnu příštího roku chceme žádat o stavební povolení,“ uvedl Mátl.
Stavbu komplikují námitky odpůrců
O obchvatu Mikulova se hovořilo téměř deset let jako o nejjednodušší části zbývající dálnice vzhledem k tomu, že i v době, kdy neexistovaly zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje, se mohlo podle některých politiků stavět.
Přesto silničáři na krajský plánovací dokument čekali, stavbu připravují od roku 2016. Museli se ale vypořádat s odporem především spolku Děti Země a dalších fyzických osob, které podávaly odvolání i žaloby.
V polovině roku Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost odpůrců stavby. Ti chtěli žalobou zrušit výjimku pro stavbu obchvatu vydanou ministerstvem životního prostředí. Brněnský ředitel ŘSD David Fiala tehdy odhadoval, že při dobrém vývoji situace by se mohlo začít stavět v roce 2021.
Pro ostatní úseky od Pohořelic k Mikulovu už ŘSD zažádalo o územní rozhodnutí a během příštího roku čeká postupně vydávání rozhodnutí.
Rakušané v minulých letech postupně dovedli dálnici téměř k hranicím. Čtyřpruh vede až k Poysbrunnu a na podzim se otevřel dvoupruhový obchvat Drasenhofenu, který lze v budoucnu o další dva pruhy rozšířit.