Vlaková výluka z Brna do Blanska se rozšířila až do Svitav. Potrvá tři měsíce

Vlaková výluka na železniční trati mezi Brnem a Blanskem, která trvá od poloviny loňského prosince, se od středy rozšířila až do Svitav. Lidé tak musí využívat hlavně náhradní autobusovou dopravu, v některých úsecích jedou motorové vlaky. Nové omezení v dopravě potrvá do konce srpna, vlaky na trať Brno–Blansko se vrátí letos v prosinci.

Všechny vlaky na hlavním koridoru z Prahy do Brna končí na nábřeží ve Svitavách. Dál na jižní Moravu musí cestující autobusem. Železničáři začali opravovat trať poblíž Hradce nad Svitavou. Dlouhodobě nestabilní je tam úsek železničního náspu.

„Pomoci vyřešit tyto komplikace nepomohly ani úpravy druhé traťové koleje v roce 2016. Proto se Správa železnic rozhodla pro výměnu celého tělesa náspu,“ vysvětlila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Před nádražní budovou v Letovicích pobíhali ráno lidé mezi autobusy a snažili se najít náhradní spoj za vlaky do Svitav. První den výluky byl náročný i tam.

„Jízdní doby jsou v řadě případů delší, cestující se musí podívat na výlukové jízdní řády a najít nové časy odjezdů těch autobusů. Nezaznamenáváme nějaké výraznější problémy, samozřejmě jak cestující, tak i řidiči náhradní dopravy si první den na ten nový režim výluky teprve zvykají,“ řekl ředitel Kordis JMK Jiří Horský.

Výluková mapa
Zdroj: IDS JMK

Výluky se dotýkají tisíců cestujících

Dopravní změny se aktuálně dotýkají několika tisíců cestujících. Už půl roku jezdí náhradní autobusová doprava i na jih od Blanska směrem na Brno. Na vytíženém koridoru pokračují opravy trati, tunelů a některých zastávek za šest miliard korun.

Dál pokračují dělníci na rekonstrukci železniční stanice v Adamově. „Byly dokončeny spodní části technologické lávky a lávky pro pěší, kdy zhruba za čtrnáct dní bude jeřábem ukládána kovová část lávky na vybudované základy. Zatím postup prací jedeme v harmonogramu,“ popsal stavební dozor Správy železnic Stanislav Vaněk.

Na koridoru z Prahy do Brna železničáři dlouhodobě pracují také na Orlickoústecku nebo na pardubickém hlavním nádraží.