V Praze jako doma. Město chce lákat turisty slevami po ubytování, chystá i turistickou tramvaj

Události v regionech: Program Prahy na podporu turismu (zdroj: ČT24)

Pražský magistrát společně se svou firmou Prague City Tourism (PCT) spustí kampaň v Praze jako doma, která má do metropole nalákat turisty. Turisté budou, stejně jako loni, dostávat v červenci a srpnu za každou noc strávenou v hotelu speciální vouchery, na jejichž základě obdrží slevy či volné vstupy do vybraných muzeí, galerií nebo zoo.

Česká metropole kampaň spustila již loni a přilákala přes léto do města zhruba 70 tisíc návštěvníků. Podrobné informace a registrace jsou na stránkách V Praze jako doma.

„Situace v cestovním ruchu je komplikovaná. Snažíme se v Praze přilákat zpět do města turisty, a to jak české, tak zahraniční. Loni jsme udělali kampaň V Praze jako doma, která měla fantastické výsledky a řekli jsme si, že bychom v ní chtěli pokračovat i letos,“ řekla radní Hana Třeštíková (Praha Sobě).

Voucher lidé obdrží elektronicky, jakmile si zarezervují hotel. Turisté budou moci voucher uplatnit pro volný či zvýhodněný vstup na vybrané památky jako třeba do Židovského muzea, Národní kulturní památky Vyšehrad nebo pražských věží, které má ve správě Prague City Tourism (PCT). Oproti loňsku bude možné uplatnit vouchery také na živé kulturní akce, jako jsou letní divadelní scény. Využity budou také pro průvodcovské služby.

„Chceme podpořit jak hotely a restaurace, tak pražské památky a kulturní instituce v jejich restartu a přilákat do hlavního města během letních prázdnin co nejvíce turistů. Při přípravě programu skvěle fungovala spolupráce s Asociací hotelů a restaurací ČR,“ řekl předseda představenstva PCT František Cipro.

Turistická tramvaj

Novinkou bude letos provoz okružní turistické tramvaje číslo 42. Pojede ze smyčky na Dlabačově přes Pražský hrad, Čechův most, Náměstí republiky, Václavské náměstí a odtud na Újezd a zpět přes Malostranskou směrem na Pohořelec. „Doplňujeme ji ještě linkou číslo 43, která bude spojovat naše muzeum MHD, Planetárium a další. Bude jezdit o státních svátcích a o víkendech,“ řekl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Pro obě linky bude připraven audioprůvodce. Jízdenka nebude platit na ostatních linkách MHD a vyjde na 200 korun. Platit 24 hodin pro obě linky a bude možné ji zaplatit i ve voze bezhotovostně. Jezdit budou tři vozy z dob Rakousko-Uherska, čtyři z 1. republiky a také T1, T2 a T3. „Která zrovna pojede, budeme dávat na sociální sítě a na internet,“ dodal Witowski.

Zacílení především na Čechy

Kampaň bude stejně jako loni cílit zejména na české turisty. Zároveň PCT s agenturou CzechTourism připravuje kampaně zaměřené na zahraniční turisty. Zaměří se zejména na Německo, Polsko, Rakousko a Slovensko. Tváří projektu bude opět Matěj Ruppert. Kromě standardních videí vznikne 20 instastories, do propagace se zapojí i publicista z pořadu Kluci z Prahy Janek Rubeš.

V pondělí městská rada kampaň schválila. Spuštěna bude od 15. června pro všechny významné mediální nosiče. Systém voucherů startuje 1. července, odkdy budou moci lidé do 31. srpna vouchery využít.

V loňském roce přilákal program V Praze jako doma na 73 tisíc návštěvníků, kteří v hlavním městě strávili průměrně 3,2 noci. „Meziročně vzrostl počet tuzemských návštěvníků. Turisté utratili přes 220 milionů korun,“ řekl Cipro. Do programu se zapojilo na 400 hotelů či penzionů přes 60 památek a kulturních zařízení. Magistrát loni vložil do kampaně 121 milionů korun. Z nich městu PCT vrátila 50 milionů, které budou využity letos.