Krátce před termínem, dokdy bylo možné posílat připomínky do opakovaného řízení před vydáním stavebního povolení pro dálnici z Hradce Králové na sever, poslal své výhrady i královéhradecký magistrát. Netýkají se trasy dálnice, úřad však požaduje více protihlukových opatření či nové obslužné cesty pro zemědělce. I kvůli námitkám krajského města není jasné, zda silničáři začnou stavět v létě, jak plánovali.
Námitky ke stavbě D11 vznesl na poslední chvíli Hradec. Chce více protihlukových stěn
Dálnice D11 loni po dvanáctiletém úsilí překonala poslední kilometry a auta po ní dojedou až na západní okraj Hradce Králové. Dále na sever chtělo Ředitelství silnic a dálnic již stavět, ale stále nemůže. Stavební povolení je nepravomocné, rozklad proti němu podal spolek Děti Země a stavební řízení se opakuje.
Připomínky do něj zaslal i královéhradecký magistrát, který přitom nejdříve žádné neměl. Podle zástupkyně magistrátu Petry Ulrichové „je předmětem neshod mezi ŘSD a městem rozsah protihlukových stěn a rozsah obslužných komunikací“. Obou je podle města potřeba větší množství, než silničáři plánují.
Primátor Zdeněk Fink (HDK) ujistil, že Hradec Králové stále stojí o urychlenou výstavbu dálnice. „Ale současná ochrana před negativními dopady této stavby je podle nás nedostatečná,“ podotkl.
Silničáři jsou přesvědčeni, že Hradečané budou před hlukem z dálnice chráněni dostatečně, přinejmenším další zdi tak podle nich potřeba nejsou. „Máme zpracovanou akustickou studii, která respektuje všechny zákonné limity. (…) Pracuje s finální prognózou do roku 2040,“ tvrdí vedoucí výstavby D11 Zuzana Urbancová.
Město však má vlastní hlukovou studii s odlišnou prognózou. Chtělo své požadavky zohlednit v memorandu, které by zástupci magistrátu uzavřeli s ŘSD, silničáři však takový dokument odmítli.
Se svými námitkami se fakticky připojilo k podobným požadavkům, které zazněly od několika spolků i sousedních menších obcí. Magistrát připomínky podal na poslední chvíli – poslední možnost byla ve středu. Do konce týdne by mohl stavební úřad o námitkách rozhodnout, může si ale také lhůtu prodloužit.
ŘSD by chtělo stavbu dálnice z Hradce Králové k Předměřicím nad Labem zahájit ještě letos v létě. Urychleně začít stavět je potřeba i proto, že se již od května staví mezi Smiřicemi a Jaroměří. Silničáři sice mají určitou časovou rezervu, ale s dalšími odklady roste potenciální problém v podobě šestnáctikilometrového úseku, kde by řidiči jeli po dvouproudové silnici mezi již hotovým úsekem dálnice D11 a probíhající stavbou.