Nový most na D7 musí stavbaři zbourat a postavit znovu. Kvůli soli

Postavit, zbourat… a postavit. Na D7 je třeba nahradit nekvalitní most (zdroj: ČT24)

Téměř dokončený most na budovaném úseku dálnice D7 u Postoloprt musí stavební firma zbourat a postavit znovu. Testy totiž prokázaly, že beton, který firma na most použila, je nekvalitní a mohlo by ho poškodit zimní solení. Náklady na zbourání a znovupostavení proto musí firma zaplatit sama.

„V rámci našich kontrol byla zjištěna neodpovídající odolnost mostní konstrukce vůči chemicky rozmrazovacím látkám. Ta má přitom zásadní vliv na životnost mostního objektu,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký s tím, že jde jednoznačně o chybu zhotovitele. 

Sotva most stavební firma dostavěla, přijely bourací stroje. Demolice se týká i části podpěr mostu. „Neuvedli by to do provozu, tak proto jsme se rozhodli pro bourání dřív, než nám správce dílo nepřevezme,“ vysvětluje Karel Rypl, jednatel stavební firmy Silnice Group. 

Demolici zaplatí sama firma, část peněz ale bude chtít od dodavatele betonu. „To břímě neseme my a určitě ho z velké části přeneseme na dodavatele materiálu,“ uvedl Rypl. Zbourat most firmu podle něj vyjde asi na dva až tři miliony korun.

Nový most na dálnici D7 musí stavbaři zbourat a postavit znovu
Zdroj: ČT24

Že by most kvůli špatné směsi betonu spadl, prý nehrozilo. Zimní solení by ho ale poškodilo a zřejmě by se zkrátila i životnost, která je plánována na sto let. Zhotovitel už začal stavět nový most, mohl by být hotový za dva měsíce.

„Samozřejmě budeme hlídat, aby nasadil správnou technologii a správné materiály. Zároveň jsme rozhodli o tom, že to nebude znamenat vůbec žádný skluz harmonogramu,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Srpnový termín otevření podle ŘSD platí

Opětovná stavba mostu termín dokončení úseku dálnice D7 od Postoloprt do Bitozevsi podle ŘSD neovlivní. Odklad totiž nastal už dříve – původně se měli řidiči po nové části projet letos na jaře, nyní se plánuje otevření v srpnu. Posun termínu si vynutila přeložka elektrického vedení.

Stavba úseku začala v září 2016. Za necelé čtyři kilometry přestavby stávající dvoupruhové silnice I/7 na dálnici D7 zaplatí stát zhruba 380 milionů korun. Celá dálnice D7 z Prahy do Chomutova by měla být hotova nejdříve v roce 2024.