V ostravské části Zábřeh začne rozsáhlá modernizace frekventované Výškovické ulice a mostů přes Rudnou ulici (silnice I/11) a železniční trať. Stavba potrvá téměř dva roky a bude stát přibližně 328 milionů korun. Řidiči se ale musejí připravit na komplikace v dopravě.
Bourání mostů zkomplikuje v Ostravě dopravu. Místo čtyř starých vznikne šest nových
Vzhledem ke kritickému stavu mostů ale nelze opravu odkládat, sdělila mluvčí krajského úřadu Moravskoslezského kraje Miroslava Chlebounová.
Zdemolovány budou čtyři mosty a namísto nich bude postaveno šest nových. Dva z nich budou sloužit jako cyklostezka. Během stavby vznikne také železniční zastávka Ostrava Zábřeh.
Stavba se rozdělí na dvě etapy
Stavět se bude ve dvou etapách. První fáze začne tento měsíc a potrvá do konce roku. Budou zbourány staré západní mosty (směrem k Porubě) a postaveny nové. Druhá etapa stavby s demolicí východních mostů se bude dělat příští rok.
Tramvaje budou jezdit po východním mostě obousměrně po jedné koleji. Pro auta zůstane otevřen jeden jízdní pruh, druhý pruh bude vyhrazen pro záchranáře a městskou hromadnou dopravu.
Součástí rekonstrukce mostů bude vybudování vlakové zastávky Ostrava-Zábřeh na trati mezi Svinovem a Kunčicemi (takzvaná Polanecká spojka), které připravuje Správa železniční dopravní cesty.
„Málokdo si uvědomuje, že vlakové spojení uvnitř Ostravy je rychlé a umožňuje docela výhodné spojení městských částí. Nová zastávka může svým významem nahradit nádraží Ostrava-Vítkovice,“ uvedl Unucka.
Většinu nákladů na stavbu zaplatí evropské dotace. Finančně se na ní ale budou podílet také kraj a město Ostrava.