Chotěboř je jediným městem na Vysočině, které provozuje úsekové měření rychlosti aut. S jeho fungováním je spokojena a chce ho rozšířit. Potřebuje k tomu ale stanovisko republikové policie. Musí ji přesvědčit, že radary neslouží pouze k vylepšování městského rozpočtu, ale skutečně zklidňují provoz.
Chotěboř chce měřit rychlost na více místech, musí přesvědčit policii
Úsekové měření probíhá ve dvou chotěbořských městských částech, kudy vedou frekventované silnice II. třídy. Podle starosty Tomáše Škaryda (ČSSD) plní svůj účel. „Zjistili jsme, že provoz se tam skutečně zpomalil a řidiči respektují dodržování rychlosti,“ ujistil.
Město proto chce spustit úsekové měření i na dalších místech. Potřebuje k tomu dobrozdání republikové policie. Tu bude zajímat, zda radary opravdu mají smysl a přispějí ke zklidnění provozu a zvýšení bezpečnosti a ne jenom ke zlepšení městského rozpočtu. „Až na základě tohoto vyhodnocení policie zaujme stanovisko, zda skutečně úsekové měření v daném místě má význam,“ uvedla policejní mluvčí Dana Čírtková.
Peníze z pokut jsou ostatně již u nynějších radarů pro město důležité už jen proto, že z nich také platí provoz radarů. Odbor dopravy posílá majitelům vozidel, která mají v měřeném úseku vyšší průměrnou rychlost, než je povolený limit, pokuty, z nichž nejnižší činí 600 korun. Oznámení o přestupku najde provozovatel auta ve schránce asi za tři dny. Zhruba polovina vybraných peněz potom jde dodavateli kamerového systému.