Tři lidé zahynuli v osobním autě, které vjelo před vlak na železničním přejezdu v západočeských Vejprnicích. Na trati z Plzně do Domažlic potom byla čtyřhodinová mimořádná výluka. Nehoda je na železnici nejtragičtější od předloňského střetu vlaku s kamionem ve Studénce, po kterém rovněž zahynuli tři lidé.
V autě na přejezdu zemřeli tři lidé. Nehoda je nejtragičtější od Studénky
Nehoda na přejezdu ve Vejprnicích se stala po půl šesté ráno. Malé osobní auto vjelo před jeden z nejtěžších osobních vlaků, které tudy jezdí. Na rozdíl od obvyklých lehkých motorových jednotek jej tvořila lokomotiva s šesti osobními vozy.
„Nebylo v silách strojvedoucího, aby vlak na krátkou vzdálenost zastavil, setrvačností osobní auto tlačil před sebou ještě asi 150 metrů,“ popsala nehodu mluvčí hasičů Pavla Jakoubková.
Příčinu nehody policie zatím nezná. Přejezd v Tyršově ulici ve Vejprnicích, kde se nehoda stala, chrání výstražná světla, závory nemá. Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala výstražná signalizace „byla podle dosavadního šetření na místě mimořádné události v době nehody v činnosti“.
V autě byli dva muži, jeden zhruba třicetiletý a druhý šedesátiletý, a pětapadesátiletá žena. Střet nikdo z nich nepřežil. „Na místě vyhasly tři lidské životy, dva okamžitě, u třetího jsme se pokoušeli o zázrak, ale resuscitace bohužel nebyla úspěšná,“ přiblížil mluvčí záchranné služby Martin Brejcha.
Po nehodě se na významné, i když pouze jednokolejné trati z Plzně do Domažlic zastavil provoz. Výluka skončila zhruba po čtyřech hodinách. Do té doby jezdila náhradní autobusová doprava za osobní vlaky v úseku Vejprnice–Nýřany. Dva expresní vlaky na lince Praha–Mnichov jely odklonem přes Klatovy.
Nejtragičtější nehoda od Studénky
Nehoda je nejtragičtějším střetem na přejezdu od nehody ve Studénce, kde v létě 2015 po srážce Pendolina s kamionem zahynuli rovněž tři lidé, v tomto případě však šlo o cestující ve vlaku. Letos je vejprnická nehoda prvním střetem vlaku s autem na železničním přejezdu, při kterém umírali lidé.
Od začátku roku zatím na tratích zemřelo několik chodců, kteří vstoupili před vlaky. K poslednímu střetu došlo ve čtvrtek v Brně, mladík, jenž zahynul, podle policie nejspíše spáchal sebevraždu. Dva chodci podle Martina Drápala zemřeli na přejezdech. Během ledna již došlo i ke střetům vlaků s auty, nejvážnějším následkem však dosud bylo zranění neopatrného řidiče na Šumpersku.
Loni se na přejezdech stalo 175 nehod, při kterých zemřelo 45 lidí, vyplývá ze statistiky Drážní inspekce. Ve srovnání s rokem 2015 se situace zhoršila, zvýšil se počet nehod i úmrtí.