Soud poslal Vítkovice Envi do úpadku. Firmě povolil reorganizaci

Firma Vítkovice Envi, která vyrábí nádrže, zaměstnává 100 lidí a dluží přibližně 155 milionů korun, je v úpadku. Poslal ji do něj ostravský krajský soud, který však souhlasil s reorganizací společnosti. Potvrdila to soudní mluvčí Lucie Olšarová. Vítkovice Envi jsou dceřinou společností firmy Vítkovice Power Engineering, která už v úpadku je.

„Insolvenční správkyní byla ustanovena Eva Hepperová. Přezkum přihlášených pohledávek bude provádět 1. správcovská a konkurzní v. o. s.,“ řekla mluvčí. Dodala, že přezkumné jednání a schůze věřitelů se budou konat 1. prosince. Byl také ustanoven prozatímní věřitelský výbor. Jeho členy jsou Komerční banka, Wetag Invest a Biesterfeld Silcom.

Návrh na zahájení insolvenčního řízení spojený s návrhem na reorganizaci podalo ke Krajskému soudu Ostrava představenstvo Vítkovice Envi. Firma se zabývá zejména výrobou nádrží pro bioplynové stanice, čistírny odpadních vod a skladování. Má zhruba 130 věřitelů. Z celkových dluhů 155 milionů korun firma označila 153 milionů za nezajištěné pohledávky.

V úpadku údajně i kvůli „arabskému trhu“

Důvody podání návrhu mluvčí vítkovického holdingu Eva Kijonková už dříve vysvětlovala hlavně nerealizovanými zakázkami v Polsku a Srbsku.

„K úpadkové situaci také vydatně přispěla obecně zhoršená situace na arabském trhu, kam Vítkovice Envi rovněž směřovaly své aktivity. Dalším důvodem platební neschopnosti je také to, že se jí nepodařilo s bankovním sektorem vyjednat provozní úvěry a dořešit bankovní garance,“ řekla Kijonková.

Celkem už jsou ale v insolvenčním řízení tři společnosti z Vítkovice Holding podnikatele Jana Světlíka. O vyhlášení insolvence v případě firmy Vítkovice Gearwork požádala brněnská společnost Wetag.

Tentýž krok udělala i u firem Vítkovice Mechanika a Vítkovice Power Engineering. V případě Mechaniky soud návrh zamítl. Ve druhém případě se k němu později připojil samotný dlužník. O úpadku Vítkovice Power Engineering ostravský soud už rozhodl a povolil reorganizaci.

Celkové závazky společnosti Vítkovice Power Engineering přesahují 2,3 miliardy korun. Tato částka zahrnuje dluhy po splatnosti i před splatností. Po lhůtě splatnosti jsou podle informací faktury v souhrnné hodnotě okolo 500 milionů Kč. Firma zaměstnává 1200 lidí.

Ostravský soud insolvenční řízení na základě návrhu firmy Wetag zahájil koncem dubna. Ostravská společnost návrh označovala za neoprávněný a šikanózní. Odmítala připustit, že je na pokraji krachu. V posledních dnech stanovisko změnila. Podle mluvčí vítkovického holdingu Evy Kijonkové i na základě vyhlášeného insolvenčního řízení.

Skupina Vítkovice Machinery Group má celkem 34 firem. Vítkovice Power Engineering patří k hlavním součástem skupiny Vítkovice Holding a zaměstnává 1138 lidí. Čistý obrat za účetní období roku 2015 firma vykázala okolo 3,2 miliardy korun. Celá skupina loni měla obrat zhruba 14 miliard korun a konsolidovaný zisk 479 milionů korun. Hlavním vlastníkem skupiny je Jan Světlík. Podniky ze skupiny zaměstnávají 8 tisíc lidí. 

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
09:52Aktualizovánopřed 1 hhodinou

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 2 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 3 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 5 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 7 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 8 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
před 18 hhodinami

Přes Frýdlantské mosty v Ostravě opět jezdí tramvaje

Dopravní podnik Ostrava (DPO) obnovil tramvajový provoz přes Frýdlantské mosty. Pro cestující městské hromadné dopravy tak po zhruba pěti měsících skončila výluka. Další etapy modernizace dopravního uzlu ale pokračují. Nové nástupiště na náměstí Republiky bude hotové až za několik měsíců.
včeraAktualizovánopřed 19 hhodinami
Načítání...