Hasiči upozornili na nedostatky rekonstruované Nádražní třídy v centru Ostravy. Průjezd testovali se všemi typy vozidel a narazili na příliš vysoké obrubníky a další překážky, které podle nich mohou znamenat ohrožení chodců. Město tvrdí, že vše odpovídá schválenému projektu, ke kterému se záchranáři vyjadřovali. První část opravené ulice se má otevřít 2. prosince.
Zastávka na opravené třídě zastaví i nás, stěžují si hasiči
Vedení města se rozhodlo upravit zastávku tramvají Stodolní v Nádražní ulici podle vídeňského vzoru. Nástupiště je zvýšené na úroveň chodníků. Auta musí čekat, než projede tramvaj, což má zajistit bezpečnost chodců. Pro záchranné složky tam však není dost místa.
Při objíždění překážky mohou být ohroženi chodci
Koridor pro průjezd hasičských aut má mít nejméně tři metry na šířku a nesmí tam být žádná překážka. Na Stodolní tomu tak není. V trase je označník zastávky. „Je to překážka, která nutí nákladní vozidlo vjet do prostoru chodců, kde může způsobit jejich ohrožení,“ řekl velitel hasičské stanice Ostrava-Fifejdy Jiří Scheibinger.
Pokud bude při mimořádné situaci stát tramvaj v zastávce, musí záchranářské vozy projíždět přes nástupiště a překonat obrubník vyšší než osm centimetrů. To podle nich průjezd zpomalí. „Nájezdy jsou možné, ale pouze při velmi pomalé rychlosti. Jinak by mohlo dojít k poškození vozidel,“ vysvětloval Scheibinger.
Město: Vše je podle schváleného projektu
Při testech zjistili hasiči celkem čtyři nedostatky. Jak se s nimi vypořádá město, není zatím jasné. „Současný stav přesně odpovídá schválenému projektu. Vyjadřovali se k němu zástupci policie i integrovaného záchranného systému,“ sdělila mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská. Dodala, že město zatím nebude reagovat a počká na oficiálně vznesené připomínky.
Provoz tramvajové zastávky Stodolní se má po více než půl roce obnovit v novém provedení 2. prosince, kdy se tam vrátí také osobní doprava. Kompletní rekonstrukce Nádražní ulice, kterou si podle vedení města vyžádal havarijní stav kanalizace, bude pokračovat další etapou na jaře příštího roku. Celkové náklady mají dosáhnout téměř sto sedmdesáti milionů korun.