Prodej nových osobních aut v Česku se za tři čtvrtletí meziročně snížil o 22,4 procenta na 148 319 vozů. Oznámil to v pondělí Svaz dovozců automobilů. U lehkých užitkových vozů činí pokles 23,6 procenta a u nákladních automobilů 35 procent.
Prodej osobních aut klesl v Česku za devět měsíců o 22 procent
Hlavní pozici na trhu si stále drží značka Škoda, které patří 38 procent. Prodej jí klesl o 12 procent na 56 647 vozů. Následuje Hyundai, které prodej klesl o sedmnáct procent na 11 939 vozů, a třetí je Volkswagen se snížením o osmnáct procent na 10 849 aut. Na dalších místech jsou značky Dacia a Toyota s prodejem 7328 a 6879 vozů.
Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia (15 041), Škoda Fabia (12 280), Škoda Scala (6508), Škoda Karoq (6259) a Škoda Kamiq (5 898). Následuje Hyundai i30 (5 164).
Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem 35,6 procenta, dále nižší střední s 16,9 procenta a malé vozy s 16,5 procenta. Z hlediska paliva vede benzin s 65,8 procenta, diesely mají podíl 29,3 procenta. Přibližně 72 procent aut pořídily firmy a zbytek soukromé osoby.
V samotném září trh osobních aut o sedm procent vzrostl. Tento mírný meziroční nárůst však podle svazu negativní situaci nemění, protože odráží loňský nestandardně velký zářijový pokles, způsobený zavedením nového emisního předpisu.
Stoupl prodej autobusů a motorek
Registrace nových lehkých užitkových vozů klesly o 23,5 procenta na 11 933 aut. První je značka Peugeot s 1808 registrovanými vozy, druhý skončil Volkswagen a třetí Fiat. Prodej nákladních vozů se snížil o 34,9 procenta na 5019 aut. První je značka MAN, za ní skončil Mercedes-Benz a DAF.
Prodej nových autobusů vzrostl o 4,2 procenta na 966 vozidel. Nejprodávanější je značka Iveco Bus s 366 registrovanými autobusy, následují SOR a MAN.
Registrace nových motocyklů stouply o 8,2 procenta na 18 098 strojů.