Brno přišlo o další leteckou linku. Wizz Air bude do londýnského Lutonu létat raději z Bratislavy

Letecká společnost Wizz Air s 8. lednem zruší spojení mezi Brnem a londýnským Lutonem. Jihomoravskému letišti tak s počátkem nového roku zbydou už jen dvě pravidelné linky – na londýnský Stansted a do Mnichova.

Video Události v regionech (Brno)
video

UvR: Wizz Air přestane létat z Tuřan do Lutonu

Linka, která třikrát týdne spojovala jižní Moravu s britskou metropolí, končí po sedmi letech. Kapacitu ze spojení Tuřan s Londýn-Luton přesune Wizz Air na linky s vyšší poptávkou, řekla Sorina Ratzová z centrály letecké společnosti. Aerolinky už před týdnem oznámily, že se bude jednat o Bratislavu.

Dopravce podle serveru Zdopravy.cz nabízí zákazníkům, kteří měli rezervace na pozdější datum, náhradní lety, nebo jim vrací 120 procent ceny letenky.

Wizz Air již zrušil s koncem letního letového řádu linku do Eindhovenu. „V leteckém průmyslu je běžné, že se lety mění podle sezony nebo výkonnosti trasy. Wizz Air neustále monitoruje vytíženost na svých linkách, aby byl schopen nabídnout nejpopulárnější služby za nejnižší ceny. Protože ale stále hledáme nové příležitosti, které by splnily očekávání našich zákazníků, kapacita z těchto letů bude přesunuta na linky s vyšší poptávkou,“ uvedla Ratzová.

 Spojení Brna s Londýnem zajišťuje ještě společnost Ryanair, která létá na letiště ve Stanstedu. Zatímco vytíženost londýnské linky Ryanairu se pohybovala až okolo 95 procent, linka Wizz Airu měla vytížení nižší, pohybovalo se okolo 87 procent.

„To je vysoká obsazenost. Ale nepřísluší nám komentovat interní rozhodnutí Wizz Airu,“ řekl mluvčí provozovatele letiště Accolade Jiří Sochor.

Kraj jedná o příchodu nových dopravců

Po odchodu Wizz Airu zbudou v Brně pouze dvě pravidelné linky. Vedle letů do Londýna od Ryanair je to linka do Mnichova, kterou provozuje bmi Regional. Tato linka je však ztrátová a kraj a město schválily memorandum, díky němuž by mohlo z veřejných rozpočtů zamířit k dopravci během následujících čtyř let každoročně až 1,47 milionu eur (37 milionů korun). 

Konec linky Wizz Airu nastal v době, kdy Jihomoravský kraj jedná o příchodu nových dopravců. Ti by měli létat již od letního letového řádu na pěti linkách, a to od konce března. „Náš postup konec linky neovlivňuje,“ řekl hejtman Bohumil Šimek (ANO). Zatím není jasné, které lety a aerolinky by mohly spojení Brna se světem zajistit.

Brněnské letiště očekává, že letos odbaví 460 000 cestujících, což je na úrovni let 2013 a 2015, loni to bylo 418 000. Mírně přes padesát procent všech cestujících létá z Brna charterovými lety na dovolenou.