Škoda Auto si věří. Do roku 2025 hodlá zdvojnásobit prodej svých vozů

Škoda Auto do roku 2025 zdvojnásobí počet prodaných vozů na více než dva miliony ročně. Loni přitom automobilka zažila rekordní rok, když zákazníkům dodala 1,13 milionu aut. Na pondělním Česko-slovinském digitálním byznys fóru to uvedl předseda představenstva Škody Bernhard Maier. V roce 2009 dodala společnost zákazníkům 684 226 vozů, což byl meziroční růst o 1,4 procenta.

Podle Maiera budou inovativní infotainment, tedy multimediální informační systémy včetně navigace nebo připojení k internetu, a služby mobility za osm let přinášet automobilce zhruba stejné příjmy jako v současnosti konvenční obchod s automobily. „Znamená to návratnost okolo jedné miliardy eur,“ podotkl.

Maier zároveň představil pražské centrum Škody pro nové služby a aplikace pod názvem DigiLab. Zhruba tři desítky lidí v něm budou zkoumat a vyvíjet nové obchodní modely. Jde zejména o silnější zapojení digitálních technologií do dosavadní hlavní oblasti podnikání Škody a o rozvoj inovativních služeb, souvisejících s konektivitou a mobilitou.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v ČR, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává zhruba 27 000 lidí.