Opatření zvyšují poptávku po on-line nákupu potravin. Společnosti nabírají zaměstnance

Lidé mají opět větší zájem o dovoz nákupů nebo hotových jídel, aktuální poptávka se blíží k masivní jarní vlně. České televizi to řekli zástupci rozvozových společností. On-line obchody s jídlem proto stále nabírají nové zaměstnance. Například společnost Rohlík.cz chce do konce roku přijmout až 750 nových pracovníků.

Zdroj: ČTK/PICTURE ALLIANCE/CHROMORANGE Autor: Tobias Flaccus

„Už nyní jsme opět nad loňskou špičkou, tedy Vánoci, a návštěvnost webu se každý týden zvýší takřka o pětinu. Standardně jsou nejvyprodanější páteční odpoledne a večery, sobotní dopoledne a nedělní odpoledne a večery,“ okomentoval aktuální situaci mluvčí společnosti Košík.cz František Brož.

„Lidé se teď bojí mít i běžnou rýmu, znamená to pro ně nemožnost chodit do práce, v případě dětí ,vyloučení‘ ze školy, školky. Takže místo rizika v obchodech volí raději dovážku nákupu domů. Pokud se zavřou školy, zvýší se zájem i o čerstvě zachlazená hotová jídla, které domácnosti využívaly už na jaře jako náhradu za uzavřené školní jídelny,“ dodává Brož.

Vyšší zájem aktuálně zaznamenává i společnost Rohlík.cz. „Poptávka zákazníků se rozhodně blíží první vlně, nicméně naše kapacita se mezitím výrazně zlepšila a bude se ještě během podzimu zlepšovat. Oproti současnému stavu budeme připravení během podzimu obsloužit o 70 procent větší zájem ze strany zákazníků, a to dlouhodobě, nejen v předvánočním čase,“ řekla mluvčí společnosti Zděňka Svoboda Kuhnová.

Podle Františka Brože mají podíl na zvýšení poptávky po rozvozech i jednotlivá podzimní opatření proti koronaviru. „Tiskovky a opatření jsou momenty, kdy máme prokazatelné změny zákaznického chování. Zatím jsme měli jen dva dny, kdy byla kompletně vyprodaná závozová okna. První po prázdninové konferenci ministerstva zdravotnictví o covidu,“ řekl Brož.

Vedle stávajících opatření hraje svou roli také počasí. Na podzim je standardně o dovážku do domu větší zájem.

„Po zpřísnění opatření opět mírně narostl zájem o služby Dáme jídlo. Nicméně je to spojeno i se sezonou. Na podzim se poptávka po rozvozu jídla obecně každý rok výrazně zvyšuje. Například poptávka po obědech ve všední dny se zvýšila oproti první polovině září tohoto roku o 10 až 15 procent. Meziročně pak rosteme o 40 až 50 procent,“ uvedl ředitel marketingu Dáme jídlo Břetislav Stromko.

Až 750 nových zaměstnanců do konce roku

S vysokou poptávkou po nakupování prostřednictvím internetu a následnou dovážkou navyšují společnosti zaměstnanecké kapacity. Oproti jarní vlně chtějí být na případný masivní zájem připraveni. Společnost Rohlík.cz vedle počtu zaměstnanců rozšiřuje také své úložné prostory.

„V plánu máme přijmout do konce letošního roku 350 pracovníků na sklad a 400 kurýrů. A doplnění naší městské flotily na plynový pohon o 200 aut. V listopadu pak otevíráme nový sklad v Praze v Horních Počernicích. Zároveň stěhujeme do větších prostor i sklad Rohlíku v Brně,“ sdělila ČT mluvčí společnosti Zdeňka Svoboda Kuhnová.

Pro společnost Košík.cz aktuálně pracuje 360 zaměstnanců. Část z nich jsou kurýři, další pracují ve skladu. Počet pracovníků je od začátku roku o pětinu vyšší a vedení stále přibírá nové posily. Volné pozice chce společnost nabídnout i těm, kteří v důsledku pandemie přišli o své zaměstnání.

„Nové zaměstnance stále sháníme. Jako na jaře jsme připraveni dát příležitost všem, jejichž odvětví z důvodů omezení nemohou fungovat, například lidem zajišťujícím produkci kulturních akcí,“ říká František Brož ze společnosti Košík.cz.

O pozici kurýra hotových jídel mají vyšší zájem i ženy a lidé starší padesáti let. Podle Břetislava Stromka z Dáme jídlo se totiž nejedná o tak fyzicky náročnou práci jako u rozvozu nákupů či balíků. „Obecně vidíme trend, že ženy mají o práci kurýra rozvozu jídla zájem. Zaznamenali jsme také v poslední době zvýšený zájem o práci kurýra u lidí ve věku 50 let a více,“ sdělil Břetislav Stromko ze společnosti Dáme jídlo.