V Ústí odtahuje auta firma napojená na Oulického

Ústí nad Labem - Dopravní podnik Ústí nad Labem zadal bez výběrového řízení odtahy aut špatně parkujících řidičů nebo těch, kteří za stání neplatí, soukromé společnosti. Hned potom se počet nuceně odvezených aut v krajské metropoli zdvojnásobil. Dopravní podnik je přitom akciovou společností města a radnice ho každoročně dotuje desítkami milionů korun.

Týden před loňskými komunálními volbami zvýšilo bývalé vedení města ceny za nucený odtah ze 1 450 na 2 500 korun. Necelé tři měsíce poté uzavírá dopravní podnik, akciová společnost města bez výběrového řízení smlouvu se společností JVK Transport. „Tato společnost učinila Dopravnímu podniku města Ústí nad Labem nabídku služeb ve chvíli, kdy se projevily technické závady odtahového vozidla, které je ve vlastnictví města,“ vysvětluje mluvčí DP města Ústí nad Labem Milan Knotek.

Podle smlouvy, kterou má Česká televize k dispozici, zůstává městu z každého odtahu 760 korun, zbytek jde do pokladny firmy JVK Transport. „Nabídka této firmy se jevila jako vyhovující, a to jak po finanční, tak i po technické stránce,“ hájí rozhodnutí města Milan Knotek. „My máme již dlouho podezření, že prostřednictvím těchto firem unikají peníze,“ tvrdí ústecká zastupitelka Karola Haasová.

Reportáž Terezy Baldové (zdroj: ČT24)

Od nového roku, kdy auta odtahuje JVK Transport, se počet odtahů ve městě dvojnásobně zvýšil, bylo jich už 350. „Dopravní podnik si mohl vzít odtahové auto na leasing a už by ho měl z těch odtahů bohatě zaplaceno,“ upozorňuje další z ústeckých zastupitelů Pavel Vodseďálek.

Vlastník: Asistentka Oulického firmy

Na nulovou toleranci a nový odtahový vůz město upozornilo na začátku prosince. Přitom do provozu ho JVK Transport přihlásila až po podpisu smlouvy - 29. prosince. „Strážníci začnou nekompromisně postihovat řidiče, kteří špatně parkují, nebo za parkování neplatí. Město využije také nové odtahové vozidlo, které je dobře vybavené,“ prohlásil již 1. 12. 2010 tehdejší náměstek ústeckého primátora Jan Řeřicha.

Podle výpisu z obchodního rejstříku firma vznikla v polovině loňského roku a sídlí v řadovém domku v Chlumci na Ústecku. Většinovým vlastníkem je Věra Kalašová, asistentka společnosti Severočeská stavební podnikatele Patrika Oulického. Jednatel firmy Josef Kalaš nezvedal telefon ani neodepsal na e-mail. Vyjádření odmítl i předseda představenstva dopravního podniku Libor Turek, i výkonný ředitel Tomáš Kraus. Opozice bude proto hned na příštím zastupitelstvu žádat provozní audit dopravního podniku.