Začala dlouho plánovaná oprava ústecké Výstupní ulice. Řidiče čekají omezení

Začala oprava značně poničené tříproudé silnice ve Výstupní ulici v Ústí nad Labem. Vyžádá si omezení osobní dopravy. To mělo začít už v pondělí, firma nicméně zatím pracuje na chodnících, a tak byla v úterý dopoledne komunikace průjezdná oběma směry. Počítá se s tím, že pro osobní dopravu bude průjezdný vždy pouze jeden jízdní pruh, a to nejprve z Dobětic do Krásného Března. Provoz veřejné dopravy zůstane zachovaný. Informoval o tom vedoucí odboru dopravy a majetku ústeckého magistrátu Dalibor Dařílek.

O opravě zhruba dvoukilometrového klikatého úseku, na kterém jsou výmoly i vyjeté koleje od těžkých vozidel, se mluví nejméně patnáct let. Podle vedení města trvalo získat stavební povolení. Generální oprava silnice je nejrozsáhlejší opravou v Ústí nad Labem od doby, kdy se budoval Mariánský most koncem 90. let, řekl primátor Petr Nedvědický (ANO).

Město za ni zaplatí asi 68 milionů korun bez daně. Firma by měla práce dokončit příští rok v srpnu, tedy ještě před zahájením opravy Benešova mostu, jenž spojuje centrum města se čtvrtí Střekov.

„Jedná se o jednu z nejdůležitějších komunikací v Ústí nad Labem. Patří mezi důležité infrastrukturní části města hlavně z důvodu jejího využívání při povodních,“ uvedl Dařílek. Práce budou rozdělené do tří etap, v zimě bude stavba přerušena a ulice bude pro řidiče průjezdná oběma směry. Během omezení by měli řidiči počítat s kolonami. Zácpy se totiž tvořily v dopravních špičkách už před zahájením oprav. Omezení je navíc i mezi Krásným Březnem a Neštěmicemi, kde dopravu brzdí stavba kruhového objezdu.

Stezka pro pěší a cyklisty

Kromě generální opravy přibližně dvoukilometrového úseku město počítá i s úpravou chodníků. Ten, který je vedený vpravo, by měl mít po opravě podobu dělené stezky pro pěší a cyklisty. Návrh počítá také s přechody pro chodce a místy pro přecházení. Opravovat se budou i stanice městské veřejné dopravy. Zastávky Zoologická zahrada a Osamělá se posunou.

Součástí rekonstrukce je i odvodnění, úprava veřejného osvětlení a úpravy zeleně. Součástí bude také vybudování trakčního vedení, aby mohly silnici využívat trolejbusy.

Zhotovitel počítá s nasazením veškeré regionální techniky, uvedl předseda správní rady MI Roads Zdeněk Ludvík. „Předpokládáme, že v první části výstavby uděláme chodníky ve spodní části ulice a po zimním období se pustíme do kompletní rekonstrukce vozovek,“ popsal plány firmy. Rekonstrukce zahrnuje i úpravu vegetace, která začne ještě letos.

Silnice, které místní kvůli jejímu stavu říkají tankodrom, propojuje Severní Terasu s Neštěmicemi a někteří obyvatelé ji využívají například i při cestě ve směru na Děčín.