Na autobusové lince číslo 201 pražské hromadné dopravy budou v budoucnu jezdit vozy poháněné elektřinou. Důvodem je zlepšení kvality ovzduší. Dopravní podnik zahájí práce na elektrifikaci linky z Nádraží Holešovice na Černý Most. Vyplývá to z dokumentu, který schválili pražští radní. Podnik připravuje elektrifikaci také na dalších linkách.
Z Holešovic na Černý Most v Praze budou jezdit elektrobusy
Dopravní podnik města Prahy nechá vybudovat potřebné nabíjecí infrastruktury. Trolejové vedení, z kterého bude elektrobus za jízdy dobíjen, pokryje zhruba padesát osm procent z celkové délky trasy. „Z hlediska času jízdy pod trolejí vychází poměr na zhruba šedesát procent z celkového času jízdy v jednom směru včetně odstavu na konečné,“ píše se v dokumentu.
Pro napájení budou využity měnírny Trojská a Letňany. Nové by pak mohly být na Střížkově, v Toužimské ulici a na Černém Mostě. Pro uchycení trolejí pak budou v co největší míře využívány stožáry veřejného osvětlení.
Součástí projektu je také rozšíření nabíjecích možností v garáži Klíčov, které zároveň vytvoří potřebnou rezervu pro možnost pořízení bateriových trolejbusů a elektrobusů pro linky v severovýchodní části Prahy.
Z předběžně odhadovaných nákladů je určeno na samotnou elektrifikaci linky šest set milionů korun. Zbylých sto padesát milionů bude stát nabíjení v garážích na Klíčově. Přesná cena ale bude známa až po vypracování projektu nebo tendru na stavební firmu.
Praha chystá elektrifikaci také dalších linek. Už pracuje na nasazení trolejbusů na linku 134 z Dvorců k Podolské vodárně a linky číslo 140 z Palmovky do Čakovic a na linku 119 na letiště v Ruzyni. V těchto případech by však šlo o odlišný způsob dobíjení než u linky 134. Vozy by totiž byly nabíjeny nejen v konečných stanicích, ale rovněž při jízdě z trolejí.