Na hlavním tahu z Karlových Varů na Plzeň se zastavily stavební práce na dvou mostech u obce Kfely na silnici I/20. Důvodem je insolvenční řízení, do kterého se dostala firma, která mosty staví. S Ředitelstvím silnic a dálnic firma nekomunikuje.
Práce na mostech u Kfel se zastavily. Firma je v insolvenčním řízení
Stav obou mostů v úseku Teplička–Cihelny byl technicky špatný. Na jednom měla být provedena nová spřažená deska, hydroizolace a římsy včetně záchytného systému. Druhý měl být odstraněn mimo pilotové založení a postaven nový. Rekonstrukce obou mostů měla skončit letos v listopadu. Náklady na oba mosty měly přesáhnout 53 milionů korun bez DPH.
„Staveniště firma opustila a s karlovarskou Správou ŘSD ČR nyní nekomunikuje. Doposud byly provedeny bourací práce nad nosnou konstrukcí a základech obou mostů. Stávající nosné konstrukce jsou částečně obnažené, proto je potřeba co nejdříve dokončit jejich opravu či je zakonzervovat. Aktuálně monitorujeme a analyzujeme stav obou mostů, na základě čehož pak zvolíme další postup,“ uvedlo Ředitelství silnic a dálnic.
Na místě bude do konce listopadu 2022 platit nynější úplná uzavírka s objízdnou trasou po souběžné provizorní silnici pro vozidla do 3,5 tuny, kde kyvadlový provoz řídí semafory. Vozidla nad 3,5 tuny jsou pak odkloněna přes Bochov a poté zpět na Toužim. Dočasné dopravní značení na objízdné trase plánuje ŘSD upravit tak, aby během zimního období byla souběžná komunikace sjízdná pro všechna vozidla a bylo možné na tomto úseku dělat zimní údržbu.
Nový majitel firmy je sám v exekuci
Insolvenční návrh na firmu Raeder & Falge (nyní RAF STAVBY) podala 1. srpna společnost Ondřej - Meissner. Do insolvenčního řízení se přihlásilo do 10. srpna čtyřiadvacet věřitelů. Česká spořitelna také požádala Krajský soud v Ústí nad Labem, který se návrhem zabývá, o stanovení předběžného insolvenčního správce, dokud nebude rozhodnuto o insolvenčním návrhu. Důvodem byl převod vlastnictví firmy na nového majitele, za nímž stojí společnost z Marshallových ostrovů a jejímž jediným představitelem je pětasedmdesátiletý Josef Kunart, který je sám v exekuci. Spekulace banky o podezřelých okolnostech ale firma odmítá a naopak obviňuje banku z diskriminace kvůli věku.
Do insolvenčního řízení nově vstoupilo i státní zastupitelství. Přiklání se k návrhu na stanovení předběžného insolvenčního správce, který zjistí, jaké závazky přešly na novou společnost po změně majitele. Jak ve svém vyjádření podotýká státní zastupitelství, Josef Kunart je mimo jiné již delší dobu členem statutárního orgánu společností KLÁRA HOLDINGS a FITBEST, ani za jednu z nich neplní své povinnosti vůči obchodnímu rejstříku a nezakládá do sbírky listin žádné účetní závěrky. Tuto povinnost neplní ani za Freight Logistic a Freight Logistic Group, která se stala společníkem v Raeder & Falge.
Společnost Raeder & Falge, nyní RAF STAVBY, je zhotovitelem více staveb po celé České republice. V Karlovarském kraji staví například i lávku přes nádraží v Chebu. O vyhlášení úpadku nebo jiné formě řešení insolvenčního návrhu zatím soud nerozhodl.