Po havárii v Brně technici kontrolují trolejbusy Škoda 21Tr. V Pardubicích už vozy tohoto typu odstavili

UDÁLOSTI: Po havárii v Brně technici kontrolují trolejbusy Škoda 21Tr (zdroj: ČT24)

Pardubický dopravní podnik stahuje z provozu trolejbusy Škoda 21tr. To je stejný typ, který se minulý týden v pondělí srazil v Brně s tramvají a při nehodě se zranilo čtyřicet lidí. Už krátce po nehodě se spekulovalo o technické závadě, trolejbus totiž bez zjevných příčin najednou v křižovatce vybočil doleva a čelně se srazil s tramvají. Drážní úřad proto chystá plošné kontroly, zaměřit se chce na způsob opravy a údržbu těchto vozidel.

Pardubický dopravní podnik má patnáct trolejbusů Škoda 21tr, deset už stáhl z provozu, zbylých pět prochází kontrolou technického stavu. „My jsme se rozhodli, že provedeme mimořádné prohlídky podvozkových skupin, děláme to jako preventivní opatření,“ řekl ředitel Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán.

Technici se zajímají hlavně o šrouby a železná ramena. „Když vám povolí spodní bod, tak se kolo vykloní ven, když povolí ten horní, tak horní část kola vyklopí,“ popsal mistr údržby Pavel Mroček.

Videozáznam nehody trolejbusu a tramvaje v Brně (zdroj: ČT24)

Stejný typ trolejbusu údajně havaroval i na začátku roku

Už krátce po nehodě brněnského trolejbusu s tramvají se mluvilo o možné technické závadě. Nebylo by to poprvé, stejný typ totiž údajně havaroval začátkem roku na trase Šlapanice–Slatina. Tehdy vozidlo sjelo ze silnice. Pod příslibem anonymity to potvrdil jeden ze zaměstnanců brněnského dopravního podniku.

Tam se stalo to stejné jako v Křenové ulici – prasklo rameno. Po té nehodě řek mistr, že by se to mělo řešit, reklamovaly se šrouby, vozy ale jezdily dál.
pracovník Dopravního podniku města Brna

V Brně jezdí přes šedesát trolejbusů stejného typu

Brněnský dopravní podnik má v provozu celkem 64 těchto vozů.  „Všechny naše vozy prochází několika různými stupni prohlídek, ať jsou to denní, kontrolní střední, až po ty generální. U těchto trolejbusů typu 21r provádíme od minulého týdne prohlídky se zaměřením na podvozkovou část,“ řekla mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Tomaštíková.

Drážní úřad čeká na výsledky vyšetřování, už teď ale chystá kontroly tam, kde zmíněné trolejbusy využívají. „V rámci státních dozorů se u dopravních podniků zaměříme na kontrolu a dodržování údržbového řádu, a to včetně uvedených záznamů,“ řekl ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář.

Továrna Škoda Ostrov, která trolejbusy vyráběla, už neexistuje. Její plzeňský nástupce proto případné technické závady těchto vozidel komentovat nechce.