Podle policie může za pondělní nehodu v Brně zřejmě technická závada na trolejbusu

Policie prověřuje pondělní nehodu tramvaje a trolejbusu v Brně jako obecné ohrožení z nedbalosti. Nejpravděpodobnější příčinou střetu je technická závada na trolejbusu. Na policejním webu to uvedl mluvčí Pavel Šváb. Dopravní podnik ale zatím žádnou závadu nezjistil. Při nehodě v Křenové ulici se zranilo 40 lidí.

Zdemolovaný trolejbus a tramvaj po nehodě v Brně
Zdroj: ČTK Autor: Igor Zehl

Policisté na objasnění příčiny nehody stále pracují. „Z ohledání místa dopravní nehody a dalších dosud provedených úkonů trestního řízení se jeví jako nejpravděpodobnější verze technická závada na trolejbusu,“ uvedl Šváb.

Podle policie může vyšetřování trvat měsíce, bude třeba vyslechnout desítky svědků. Rozhodující pro další postup podle něj budou výsledky znaleckého zkoumání. „V tuto chvíli případ prověřujeme jako podezření z trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti.“

Policisté zároveň žádají všechny zraněné z pondělní nehody, aby se, pokud tak již neučinili, zkontaktovali s vyšetřovatelem případu a domluvili se na termínu podání vysvětlení. Telefonovat mohou v pracovní době na číslo 974628311.

Nehoda se stala v pondělí před 14:00 a téměř na šest hodin zablokovala Křenovou ulici. Zraněno bylo 40 lidí, z toho 13 těžce a středně těžce.

Dosavadní vyšetřování nepotvrdilo, že by se trolejbus vyhýbal ženě s kočárkem

Drážní inspekce, která také vyšetřuje pondělní střet, pracuje se dvěma verzemi možné příčiny nehody. Šlo buď o technickou závadu, nebo selhání člověka. Po nehodě se objevily informace, že za ni mohla žena s kočárkem, které se trolejbus vyhýbal. Dosavadní vyšetřování to ale nepotvrdilo.

Nehoda tramvaje a trolejbusu v Brně
Zdroj: ČTK
Autor: Igor Zehl

„Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by to tak bylo,“ řekl mluvčí inspekce Martin Drápal. „Pracujeme se dvěma verzemi, a to je technická závada, nebo selhání člověka, žádné jiné verze nejsou. Šetření je ale na začátku,“ dodal.

Dopravní podnik zatím žádnou závadu nezjistil

Mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Tomaštíková uvedla, že všechny jejich vozy mají různé stupně pravidelných prohlídek.

U konkrétního trolejbusu, který havaroval v Křenové ulici, dopravní podnik podle mluvčí dělal denní prohlídku den před nehodou. Poslední kontrolní prohlídka (po pěti tisících ujetých kilometrech) je ze 17. března, poslední střední prohlídka (po šesedáti tisících kilometrech) proběhla 19. prosince 2018 a generální prohlídku (po 420 tisících kilometrech) měl trolejbus z 1. března 2017.

„Všechny vozy prochází průběžně standardními kontrolami, aktuálně s větší pozorností na tento typ trolejbusů. Zatím jsme žádnou závadu nezjistili,“ doplnila mluvčí.