Jedním z resortů, které příští rok dostanou méně peněz, je doprava. Státní fond dopravní infrastruktury bude mít k dispozici necelých 66 miliard. Například do jižních Čech tak na dopravní stavby půjde o víc než polovinu méně peněz než letos. Dálnice D3 i železniční koridor se ale budou stavět dál a vzniknou i dva nové obchvaty.
Peněz na jihočeské dopravní stavby bude sice méně, vzniknou ale dva nové obchvaty
Jihočeský Chýnov se může radovat. Obchvat, na který město čeká už více než 70 let, se příští rok konečně začne stavět. Více než tříkilometrová stavba zbaví město neúnosného provozu. Starosta Jan Pistulka (ODS) nicméně připomněl, že ještě nejsou vykoupeny všechny pozemky. Město se ale snaží Ředitelství silnic a dálnic v přípravách pomáhat.
Druhým jihočeským městem, kde se začne stavět obchvat, budou Strakonice.
U Dráchova vznikne místo závor u dálničního sjezdu nadjezd
Nové investice má na příští rok připravené i Správa železniční dopravní cesty. Práce na dokončení železničního koridoru by se nijak zpomalit neměly. „Prakticky by měla být dokončená celá trať v úseku od Sudoměřic až po Ševětín,“ řekl odborný referent pro železniční dopravu ze společnosti Jikord Ivan Študlar.
S tím souvisí i dostavba silničního nadjezdu u Dráchova. Nahradí závory, které jsou na silnici bezprostředně u dálničního sjezdu. Podle Ondřeje Göpferta ze Správy železniční dopravní cesty by stavba mohla být hotová na konci příštího roku.
Pokročit by v příštím roce měla i výstavba dálnice D3. A to nejen v rozestavěných úsecích – Ředitelství silnic a dálnic plánuje zahájení tří nových částí. Pracovat se tak začne na dalších 32 kilometrech u Českých Budějovic.
Stavět se bude i v dalších regionech
Státní fond dopravní infrastruktury plánuje modernizaci dalších pěti úseků dálnice D1 a investice do dostavby dálnice D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi. V plánu má i novou část D11 u Hradce Králové. K významným investicím na železnici patří například modernizace trati mezi Plzní a Rokycany.