Rekonstrukce Výškovických mostů v Ostravě, jedna z největších dopravních staveb v Moravskoslezském kraji, po dvou letech skončila. Po nové komunikaci mohou auta jezdit od půlnoci na sobotu. Fungovat tam bude nejen tramvajová doprava, ale i automobilová a cyklistická, protože součástí stavby je také nová cyklostezka.
Ostrava prostupnější. Skončila oprava Výškovických mostů
Práce měly být původně hotové do konce loňského roku, kvůli problémům v základech stavby se protáhly o několik měsíců. „Rekonstrukce Výškovických mostů je největší investicí Moravskoslezského kraje do dopravní infrastruktury a zároveň i nejsložitější. Zrekonstruovaný téměř půlkilometrový úsek Výškovické ulice nyní vede po šesti nových mostech namísto původních čtyř, které byly ve špatném technickém stavu, a proto musely být zdemolovány,“ uvedl náměstek primátora pro finance Jaroslav Kania (ANO).
Oprava několik měsíců komplikovala dopravu v jedné z největších částí krajského města. „V této části Ostravy-Jihu bylo velmi složité najít za frekventovanou Výškovickou ulici náhradní objízdné trasy. V určitých etapách, hlavně když se demolovaly staré mosty, bylo nutné úplně uzavřít nejen Výškovickou ulici, ale také Rudnou a železniční trať, které vedou pod ní,“ připomněl náměstek pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka (ODS).
Stavba tak v nejlidnatější městské části Jih působila značné problémy hlavně v ranní špičce. Podle mluvčí hejtmanství Nikoly Birklenové ale optimální řešení na vedení dopravy neexistovalo, a řidiči se tak museli spokojit s „nejmenším zlem“.
Celkové náklady na rekonstrukci mimoúrovňového křížení Výškovické ulice s Rudnou a železniční tratí dosáhnou zhruba 325 milionů korun. Proti původním plánům bude podle něj stavba řádově o několik milionů levnější.
Většinu těchto nákladů uhradí evropské peníze, deset procent kraj a pět procent stát. Dopravní podnik Ostrava financoval část stavby nové tramvajové trati a tento projekt spolufinancuje Státní fond dopravní infrastruktury.