Ostrava – Ředitelství silnic a dálnic bude reklamovat i další úseky dálnice D47. Podle ředitelky úseku kontroly kvality staveb Miloslavy Pošvářové představuje největší problém tunel Klimkovice. Do něj na řadě míst zatéká, trhlinami prosakuje voda a škody jsou v řádu stamilionů, řekla Mladé frontě DNES. Reklamace tentokrát nemíří vůči Eurovii, se kterou se ŘSD pře o zvlněný úsek u Ostravy, nýbrž vůči společnostem Metrostav a Skanska, které tunel postavily.
Moravskoslezská dálnice má další problémy – do tunelu Klimkovice zatéká
Pouhý rok před vypršením záruční lhůty reklamuje Ředitelství silnic a dálnic další úsek dálnice D1 ve Slezsku. Týká se téměř 600 položek na čtyřech úsecích od Lipníku nad Bečvou až do Ostravy. Za nejzávažnější však silničáři považují závadu tunelu Klimkovice, kam zatéká.
Metrostav potvrdil, že má reklamace na stole. „Reklamaci od investora jsme obdrželi a v současné době jednáme s Ředitelstvím silnic a dálnic o způsobu a termínu odstranění jednotlivých drobných vad,“ řekl Mladé frontě DNES mluvčí Metrostavu František Polák. Společnost přiznala, že závady se na klimkovickém tunelu mohou vyskytnout, odmítá však, že by šlo o problémy za stamiliony korun. Jde prý spíše o drobnosti, ke kterým dochází u každého tunelu.
První spor o vady vznikl na D47 na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě v roce 2011, kdy Ředitelství silnic a dálnic nechalo udělat na poškozených úsecích kontrolní vrty. Zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel podle správce dálnic domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítá a kvůli poškozování dobrého jména společnosti podala na Ředitelství silnic a dálnic žalobu. O uznání reklamace zatím vede s ŘSD arbitráž.