Eurovia odmítá chyby při stavbě D47: Za vše může ŘSD

Ostrava – Ředitelství silnic a dálnic je podle stavební firmy Eurovia CS jediným viníkem stavu dálnice D47, respektive D1 u Bohumína. Společnost tvrdí, že ŘSD zanedbalo údržbu a do konstrukce se dostala voda. Reagovala tak především na kritiku stavu mostů. Spor stavební společnosti s ŘSD tak dále graduje, už v listopadu přišlo Ředitelství silnic a dálnic s tím, že se dálnice zvlnila kvůli nekvalitnímu materiálu pro násyp. Ředitel Eurovie reagoval tvrzením, že podklad je vytvořen z materiálů, které si ŘSD objednalo.

Eurovia zareagovala na kritiku své práce jednoznačně: Za vše může Ředitelství silnic a dálnic. Kritizované nekvalitní materiály si podle stavební firmy objednala právě státní organizace, která současně dokončenou stavbu zanedbává. V případě mostních konstrukcí zástupci společnosti upozornili na vykradenou kabeláž, rozebrané zídky nebo zarostlou konstrukci. Tvrzení, že si konstrukce jednoho z dálničních mostů u Ostravy „sedá“, je potom podle mluvčí Eurovie Petry Kučerové přehnané. Způsobilo to poddolované podloží, most je projektován tak, aby se s propady dokázal vyrovnat.

Bez ohledu na to, zda za problémy na dálnici může soukromá firma nebo stát, dopadnou důsledky pochybení především na řidiče. Server Idnes.cz napsal, že silničáři výrazně sníží rychlost na třech mostech, kde je stav vozovky nejhorší. Maximálně šedesátikilometrová rychlost bude povolena na mostě přes Odru, mostě křižujícím železnici a řeku Opavu a přemostění Polanecké ulice.

Problematický úsek D47 u Ostravy v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS. Jezdí se po něm od prosince 2007. Severomoravská D47, jejíž úseky jsou však po dokončení vždy přeznačeny na D1, se začala budovat v roce 2004. Nyní se stavba blíží ke konci. Zbývá dobudovat poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.