Kvalita nad kvantitu, platí beze sporu pro operní dvojinscenaci Modrovousův hrad / Očekávání. Uvedena byla Národním divadlem Brno pouze čtyřikrát, přesto se v Cenách české divadelní kritiky stala inscenací roku 2016.
Nejlepší je opera, shodly se po 10 letech Ceny divadelní kritiky. Líbí se jim i Olga
Opera navíc v této kategorii ve čtvrtstoleté historii cen zvítězila jen pětkrát, naposledy v roce 2006 Mozartův titul La Clemenza di Tito v nastudování pražského Národního. Úspěchem jsou ve 25. ročníku také dvě ceny pro hru Olga (Horrory z Hrádečku), v níž Divadlo Letí zpracovalo život Olgy Havlové.
Podrobnosti o všech oceněných najdete ve fotogalerii:
Ceny divadelní kritiky, navazující třetím ročníkem na Ceny Alfréda Radoka, vyhlašuje časopis Svět a divadlo. Letos v anketě hlasovalo téměř devadesát kritiků. Ceny se předávaly v opuštěném pražském domě, který bývá dějištěm Pomezí, představení oceněného letos za scénografii.
Web ČT24 netradiční vyhlašování natáčel, záznam je možné přehrát ve videu níže. V přímém přenosu České televize pak můžete v sobotu 25. března sledovat předávání dalších divadelních ocenění - Cen Thálie.
- Nejlepší inscenace: Modrovousův hrad / Očekávání (režie David Radok, hudební nastudování Marko Ivanović)
- Ženský herecký výkon: Pavlína Štorková za roli Olgy ve hře Olga (Horrory z Hrádečku), režie: Martina Schlegelová
- Mužský herecký výkon: Stanislav Majer (Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny, režie: Kamila Polívková, Studio Hrdinů Praha)
- Nejlepší poprvé uvedená česká hra: Olga (Horrory z Hrádečku), autor: Anna Saavedra, uvedlo Divadlo Letí v Praze
- Divadlo: Komorní scéna Aréna v Ostravě
- Scénografe: Lukáš Brychta, Štěpán Tretiag, Tereza Gsöllhoferová, Eva Justichová a Natálie Rajnišová (projekt Pomezí v Praze) + Jakub Kopecký (Pěna dní, Klicperovo divadlo v Hradci Králové)
- Hudba: Jiří Vyšohlíd (O bílé lani, Divadlo Drak v Hradci Králové)
- Talent: Tomáš Dianiška