Jarní úklid i jarní hry. Déčko spustilo interaktivní Velikonoční kalendář

Rozhovor se Štěpánkou Sunkovou o Velikonočním kalendáři (zdroj: ČT24)

Po úspěšném Adventním kalendáři, který měl přes 25 milionů zobrazení, připravila Česká televize už po sedmé interaktivní Velikonoční kalendář. Až do Velikonočního pondělí hravou formou představuje jak světské zvyky, tak křesťanskou podstatu svátků.

Kalendář má podobu jarní zahrádky, která pod jednotlivými animacemi ukrývá řadu překvapení. Diváci si mohou každý den „rozbalit“ novou hru nebo video. 

Velikonoční kronika provede děti křesťanským pašijovým příběhem, Velikonoční tradičník prozradí, jak a proč se dodržují různé zvyky, a Velikonoční televize vysílá vedle pohádek a písniček i recepty nebo návody, třeba na pletení pomlázek.

Interaktivní hry vycházejí z pořadů ČT :D. Děti mohou pomáhat Bankovkovým ze seriálu o finanční gramotnosti s jarním úklidem, Terce ze zvířecího světa s nakrmením hladového chameleona a k úkolům patří také uhlídat zákeřné slepice v bludišti. Nejlepší soutěžící v každé hře může každý den vyhrát čokoládový labyrint.

„Úvodní scéna kalendáře, pašijový příběh i Tradičník jsou dílem oceňované komiksové autorky Lucie Lomové, grafiku her pro nejmenší navrhli například výtvarníci Dan Špaček, Jitka Petrová či Pavel Koutský,“ představila autory výtvarné podoby kreativní producentka Štěpánka Sunková.

Prostřednictvím Velikonočního kalendáře je možné poslat i virtuální velikonoční přání. Loni měl kalendář šest milionů zborazení, adventní dokonce dvacet pět milionů, podle Štěpánky Sunkové mimořádnému úspěchu pomohlo propojení s vánoční pohádkou Anděl Páně 2