Francouzský výrobce automobilů Renault by mohl zaniknout, pokud v brzké době nedostane pomoc, která mu umožní čelit dopadům koronaviru, uvedl francouzský ministr financí Bruno Le Maire. Podle agentury Reuters také poznamenal, že automobilka se teď musí přizpůsobit novým podmínkám. A japonský výrobce automobilů Nissan Motor zvažuje, že v důsledku koronavirové krize zruší více než dvacet tisíc pracovních míst.
Renault by mohl zaniknout, zní z Francie. Nissan se kvůli pandemii chystá propouštět
„Ano, Renault by mohl přestat existovat,“ řekl francouzský ministr financí Bruno Le Maire rozhlasové stanici Europe 1. Dodal nicméně, že předseda správní rady automobilky Jean-Dominique Senard tvrdě pracuje na novém strategickém plánu a má podporu francouzské vlády.
V rozhovoru s listem Le Figaro však ministr uvedl, že ještě neschválil plánovanou půjčku pro Renault v objemu pěti miliard eur (136 miliard korun). Dodal, že diskuse o této půjčce pokračují.
Renault by měl podle ministra ve Francii zachovat co nejvíce pracovních míst, zároveň by však měl zajistit, že zůstane konkurenceschopný. Automobilka podle svých internetových stránek zaměstnává po celém světě zhruba 180 tisíc lidí, z toho více než čtvrtinu ve Francii.
Nissan chce propustit patnáct procent pracovníků
Renault je dlouholetým partnerem japonské automobilky Nissan Motor. Ta podle páteční zprávy agentury Kjódó ale zvažuje, že v důsledku koronavirové krize zruší více než dvacet tisíc pracovních míst. To odpovídá asi 15 procentům její celkové pracovní síly.
Automobilka podle zdrojů uvažuje o snížení počtu pracovních míst v Evropě a v některých rozvíjejících se zemích. Chystané propouštění je součástí restrukturalizačního plánu, kterým firma reaguje na pokles prodeje právě v důsledku koronavirové krize.
Nissan koncem dubna oznámil, že jeho celosvětový prodej se v březnu meziročně propadl téměř o 43 procent na 315 194 vozů. V Evropě zaznamenala automobilka pokles prodeje o více než polovinu na 37 376 vozů.