Praha – Banky zvyšují intenzitu komunikace se zákazníky elektronickou poštou. Agentura STEM/MARK provedla průzkum kvality obsahu odpovědí v kombinaci s rychlostí e-mailové komunikace bank se zákazníky. Nejvíce se oproti loňskému roku zlepšily ČSOB, UniCredit Bank a Citibank. Nejlepší ale stále zůstává Česká spořitelna, následovaná Komerční bankou.
Nejkvalitnější emaily posílala klientům i letos Česká spořitelna
„Důraz a důležitost, kterou banky přikládají elektronické komunikaci se zákazníky, neustále roste,“ uvedla agentura. Pořadí bank se meziročně podle průzkumu v zásadě nezměnilo. Průzkum probíhá formou mystery mailingu. V průběhu dvou týdnů v říjnu 2009 bylo na kontaktní adresy (nebo webové formuláře) bank rozesláno 26 e-mailů s různou tématikou.
„Kromě České spořitelny, Komerční Banky a Volksbank, které byly i loni hodnoceny nejlépe, se indexy kvality e-komunikace významně vylepšily,“ uvedla agentura. Komerční banka se stala bankou nejrychlejší, na dotazy odpovídala za jednu hodinu a 29 minut. Rychlost jejich odpovědí se však nevyrovnala kvalitě obsahu zpráv od České spořitelny. Průměrná délka čekání na reakci ze všech bank byla 24 hodin a 17 minut. Nejdéle odpověď trvala ING bank, tedy více než 55 hodin
Pořadí bank v průzkumu agentury STEM/MARK
- Česká spořitelna
- Komerční Banka
- Volksbank
- Poštovní spořitelna
- Raiffeisenbank
- ČSOB
- GE Money Bank
- UniCredit Bank
- Citibank
- mBank
- ING