Na Česko naplno dolehly stavební práce na hlavních silnicích. Na dálnici D1 se dokonce opravuje naráz celkem 71 kilometrů. Znamená to, že téměř 40 procent cesty z Prahy do Brna řidiči stráví buď v koloně, nebo jízdou maximálně osmdesátkou. Ministr dopravy žádá řidiče o vstřícnost.
Se začátkem prázdnin se Česko opět stalo zemí rozkopaných silnic a kolon
Dálnice D1 je letos mezi Prahou a Brnem rozkopaná na 76 kilometrech – pět je hned před Prahou, zbývajících 71 připadá na úseky velké modernizace, která by měla v příštím roce skončit. Že to tak opravdu bude, ujišťuje šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl i ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
„Vždycky jsem říkal, že kdyby se to do příštího roku nepostavilo, tak to považuji za svoje selhání,“ avizoval dokonce ministr.
Jenomže D1 není jediným místem v Česku, kde se řidiči letos v červenci zdrží. Dlouhé kolony se denně tvoří na silnici I/7, která spojuje Prahu s Chomutovem a jezdí se po ní také do Mostu či Žatce. Příčinou je oprava mostu u Lotouše nedaleko Slaného, kvůli které je doprava vedena kyvadlově. Nejvíce se zdrží kamiony, zatímco řidiči osobních aut či autobusů si probíjejí cestu po silničkách v okolí. I tak musí počítat se zpožděním. Totéž platí o cestování po dálnicích D5, D8 nebo D10.
Problematickým místem budou i letos v létě České Budějovice, kde na řidiče čeká hned pět omezení. Provoz komplikuje především rekonstrukce mostu v Nádražní ulici. Kolona se tam často táhne až k další křižovatce a zdržení je přinejmenším desetiminutové.
Některé práce – například oprava D1 u Prahy – skončí ještě během prázdnin, jiné ale teprve začnou. K 1. září se potom nově bude pracovat například na několika místech v Brně, v centru Havlíčkova Brodu nebo na silnici I/35 u Chrastavy. Návrat k plnému provozu na konci prázdnin přitom bývá nemenší zkouškou než hromadné odjezdy z měst na jejich začátku.