Praha - V letošním roce na českých silnicích a dálnicích zemřelo 445 lidí, což je druhé nejmenší číslo od roku 1990. Počet hlášených nehod klesl o osm tisíc. Výsledky statistik ale může zkreslovat například to, že se změnila hranice škody, od které se nehoda musí hlásit, a postupná obnova vozového parku.
Počet smrtelných nehod na českých silnicích klesl
Snížení nehodovosti tedy nemusí být vůbec důsledek toho, že se řidiči naučili více respektovat pravidla silničního provozu. „Snížený počet nehod, neznamená to, že bychom jezdili bezpečněji, ale jezdíme v bezpečnějších autech,“ říká redaktor České televize Jakub Linka.
I když se počet nehod v Česku snížil, české dálnice zůstávají z hlediska nehod rizikové. Vyplívá to ze statistiky ministerstva dopravy. V porovnání s evropskými zeměmi jsme na tom čtyřikrát hůř než Švýcarsko a za námi je už jen Itálie, Portugalsko a Maďarsko.
Nejnebezpečnější dálnice u nás je jednoznačně D1.