Hradec Králové – Ministerstvo dopravy vydalo stavební povolení na tříkilometrový úsek dálnice D11 u Hradce Králové. Umožní tak Ředitelství silnic a dálnic začít stavět v dubnu, jak silničáři plánují. Ovšem přesto, že je stavební povolení na stole a zahájení stavby na spadnutí, stále se nepodařilo ukončit spor ohledně posledního potřebného pozemku. ŘSD se mu proto prozatím vyhne.
Dálnice D11 u Hradce Králové má stavební povolení – po 18 letech
Dostavba dálnice D11 k Hradci Králové, kde ji má prozatím ukončit mimoúrovňová křižovatka, zřejmě začne podle plánu – toho posledního, který počítá se zahájením prací v dubnu. Současně začne s výrazným zpožděním, stát se s vlastníky pozemků přel o půdu pro stavbu dálnice osmnáct let.
Stavba tří dálničních kilometrů bude stát 1,5 miliardy korun, ze kterých vznikne mimo jiné křižovatka a most přes železniční trať. Před zahájením prací ještě ŘSD podepíše se stavební firmou dodatek ke smlouvě, který ošetří komplikace vzniklé dlouhodobým pozastavením prací, doplnila mluvčí silničářů Martina Vápeníková.
Až po zahájení prací se stát znovu pokusí získat pozemek nedaleko Plačic, který zůstává původní majitelce. Ta sice státu pozemek darovala, smlouvu však zpochybnilo ministerstvo financí. Jednání tak musí začít nanovo. Ministerstvo dopravy podle jeho mluvčího Tomáše Neřolda se chce ještě jednou dohodnout na smírném řešení, v úvahu ale připadá i vyvlastnění nevelkého pozemku.
Stavba úseku, kterou právě povolilo ministerstvo dopravy, má skončit v roce 2015. Tím ovšem dálnice D11 zdaleka nebude dokončena. Má totiž vést dále do Jaroměře, podle platných plánů má navíc přes Trutnov k Žacléři pokračovat rychlostní silnice R11. Ta však zřejmě v novém pojetí dálniční sítě spadne také do dálniční kategorie, takže konečná trasa dálnice D11 by měla být Praha–Žacléř (státní hranice s Polskem). Po otevření úseku k Hradci Králové tedy bude hotových teprve 91 z plánovaných 154 kilometrů.