Autoři studie se věnovali herním zvyklostem lidí v deseti západních státech, které mají největší hráčské základny: v USA, Kanadě, Německu, Velké Británii, Francii, Itálii, Španělsku, Nizozemí, Belgii a Švédsku. Soustředili se pouze na tři nejhranější hry e-sportovního světa – konkrétně League of Legends, Dota 2 a Counter-Strike: Global Offensive.
Studie prokazuje, že v deseti výše zmíněných zemích se na utkání v těchto hrách dívá pravidelně 191 milionů lidí, dalších 194 milionů je sleduje občas. Téměř polovina (přesně 42 procent) těchto osob ale tyto hry nehraje. Newzoo také popsalo, že 70 procent lidí sleduje jen jedinou hru, ostatní je nezajímají.
Miliony diváků i hráčů
Doposud bylo velmi složité analyzovat, jakou sledovanost mají vlastně tato sportovní utkání – jsou přenášeny na mnoha webech a řadou kanálů současně, takže se velmi složitě měří, jak velký je počet osob, které je sledují. Výsledek téměř 400 milionů diváků je pro autory her a organizátory turnajů příjemným překvapením.
Nejsledovanější hrou je League of Legends, naopak se ukázalo, že DOTA2 už vlastně do trojky nejoblíbenějších nepatří, překonala ji hra Overwatch.