Správa železniční dopravní cesty vytipovala šest přejezdů, které chce kompletně přestavět. Složité administrativní procesy potrvají několik let, náklady jsou v stamilionech. Na modernizaci čeká například křížení silnice a trati ve Studénce, kde předloni při srážce kamionu s pendolinem přišli o život tři lidé. Na seznamu je i jeden z nejrušnějších přejezdů v zemi v Olomouci. Komplikuje dopravu.
Stát chce zmodernizovat šest přejezdů. Potrvá to roky, cena v stamilionech
Olomoucký přejezd, který se má modernizovat, patří k bezpečnějším. „Jsou tady jak výstražná světla, tak závory. K nehodám zde moc často nedochází,“ popsala místo redaktorka ČT Zuzana Glacová. Jedná se ale o hlavní koridor a veškeré vlaky, které jezdí z Ostravy na Olomouc a poté na Přerov a Prahu, tudy musí projet.
Když je špička, závory jsou spuštěné každé dvě minuty. „Tvoří se kolony, řidiči stojí, jsou netrpěliví a často zbytečně riskují, když se na úzké silnici snaží otočit, aby se přejezdu vyhnuli,“ uvedla Glacová. Proto jej chce Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) přestavět.
„Vysoutěžili jsme zhotovitele záměru projektu. Celá tato projektová část bude spojena i s dokumentací i pro územní řízení tak, abychom urychlili přípravu,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Celková částka přestavby se odhaduje na sto milionů korun. Kdy se začne, se zatím neví.
Ve Studénce by se mělo začít v roce 2020
Ve Studénce se červená výstražná světla rozblikají několikrát do hodiny. Auta by přes přejezd měla přestat jezdit za tři roky. Plán na výstavbu mimoúrovňového křížení je zatím pouze na papíře. Se stovkami milionů na podjezd i objízdnou trasu pro kamiony pomůže stát. Město v létě začalo s výkupy pozemků. Pokud se železničářům i městu podaří vyřídit veškerá povolení, stavět by se mělo začít v roce 2020.