Správa železnic (SŽ) dokončila na brněnském hlavním nádraží rekonstrukci 5. a 6. nástupiště, čímž uzavřela několikaleté opravné a rekonstrukční práce. Postupně stavebníci rekonstruují i nádražní budovu. Příští týden se cestujícím otevře po mnoha měsících levé křídlo.
Na brněnském hlavním nádraží skončila rekonstrukce nástupišť. Otevře se i část opravené nádražní budovy
Oprava nástupišť trvala od června a nyní už na ně zajíždějí vlaky. Cestující mohou nastupovat bezbariérově, protože hrana nástupiště je ve výšce pět set padesát milimetrů, zatímco dříve byla jen tři sta milimetrů. Jde tak o jediná bezbariérová nástupiště na nádražích v Brně, protože všechna ostatní jsou v oblouku a nemohou být tak vysoká.
„Nově je tu také informační systém odpovídající současným požadavkům,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Podařilo se také obnovit konstrukce přístřešků a plochu nástupišť tvoří místo starého asfaltu betonová dlažba. Nové je i osvětlení, proto je prostředí pro cestující nyní vizuálně čistší a světlejší.
V předchozích letech se opravovala i všechna ostatní nástupiště, kolejiště, mosty na obou stranách nádraží a také sdělovací a zabezpečovací zařízení. Postupně stavebníci rekonstruují i nádražní budovu, kterou má v pronájmu společnost Brno New Station Development od Českých drah. Příští týden se cestujícím otevře po mnoha měsících levé křídlo a bude zbývat opravit ještě pravé křídlo.
Díky rekonstrukci nádraží poslouží ještě řadu let
Správa železnic investovala během více než pěti let několik miliard korun. Jiné cesty nebylo, protože předtím se desetiletí opravovaly jen nejnutnější věci a stále se čekalo na to, že se začne stavět nové nádraží. Dosavadní nádraží tak víceméně chátralo.
Díky rekonstrukci nádraží bez problémů vydrží ještě řadu let v provozu, než se postaví nové nádraží na místě dnešního dolního. Jeho stavba však zatím nezačala a ani zatím není jasný termín. Podle náměstka pro modernizaci dráhy Mojmíra Nejezchleba se příprava za poslední rok ale velmi posunula.