Čekání na tramvaj do Poruby? Maximálně pár minut. Dopravní podnik zavádí linku 8+

Dopravní podnik Ostrava (DPO) navýší od 1. března počty spojů na páteřní tramvajové trati z centra města do městské části Poruba. Na jedné z nejvytíženějších tras v Ostravě budou tramvaje jezdit v intervalu čtyři až pět minut. Kvůli tomu DPO zavádí linku s označením 8+, na které budou jezdit ty nejmodernější tramvaje v Ostravě, linku číslo 9 dopravce naopak zruší. 

Stadler nOVA - aktuálně nejmodernější tramvaj v Ostravě
Zdroj: ČTK Autor: Jaroslav Ožana

Změny v ostravské MHD nastanou v neděli 1. března. Městem bude nově nejčastěji projíždět nová linka s označením 8+. „Asi všichni ví, jaké byly zácpy třeba na vodárně, takže to rychlé spojení mezi Porubou a centrem je třeba,“ řekl ředitel DPO Daniel Morys.

Na posíleném spoji 8+ budou jezdit nejmodernější tramvaje, které dopravní podnik v Ostravě má, Stadler nOVA. Tato vozidla jsou vybavena USB konektory, Wi-Fi, klimatizací a také kamerovým systémem. 

Devítka končí

Kvůli zavedení nové linky 8+ ale dopravní podnik neplánuje navyšování počtu řidičů ani nákup nových tramvají. Některé linky totiž naopak z ostravských ulic zmizí, například tramvajová linka číslo 9. 

„Linka číslo 9 se de facto neruší, ona bude spolknuta tou osmičkou, linka 9 byla posilovou linkou a v tuto chvíli už je obsažena v lince 8+,“ upřesnil ředitel. „Linka číslo 8 je nejvytíženější spoj, bývá dost přeplněná, tak si myslím, že to (zavedení nové linky) té dopravě pomůže,“ potvrdil řidič tramvaje Jan Pochylý.

Konečná na nádraží i na Hlučínské

Nová tramvajová linka v Ostravě bude v centru města zajíždět na dvě konečné stanice, střídavě na Hlavní nádraží a Hlučínskou. Interval by měl být čtyři až pět minut, o víkendu bude linka 8+ jezdit každých deset minut a v noci jednou za hodinu. 

Doprava z Poruby bude posílena i novou autobusovou linkou číslo 78. Změny, které dopravní podnik v Ostravě nachystal od 1. března, jsou podle redaktorky ČT Pavly Daňkové největší od roku 2013.