Vedení Ostravy už podruhé uspořádalo debatu k plánovanému tramvajovému tříkilometrovému úseku. Spojnice v ceně 700 milionů korun by měla začínat v Ostravě-Porubě u rektorátu Vysoké školy Báňské – Technické univerzity Ostrava. Vozidla MHD by zajížděla až do Pustkovce.
Povede Ostravou nová tramvajová linka? Město zatím nemá souhlas obvodů Poruba a Pustkovec
Podle redaktora České televize Tomáše Indreie město muselo celý projekt přepracovat. A to na základě připomínek občanů a představitelů městských částí Poruby a Pustkovce.
„Trať nakonec povede jinudy, začít by měla u rektorátu Vysoké školy báňské, pokračovat bude k Duze a ukončena by měla být točnou u hypermarketu Globus,“ uvedl Tomáš Indrei.
Jedním z důvodů stavby nové trati je takzvaná ekologizace dopravy. Tramvaje mají podle města nižší emisní stopu než autobusy, či dokonce automobily. „Dnes Porubou brázdí zhruba sto autobusů a my jsme si propočetli, že několik desítek autobusů díky tramvajím může být staženo. Navíc technologie, které se použijí pro stavbu této tratě, umožní, aby byla výrazně klidnější a tišší,“ řekl již dříve ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.
S výstavbou nemá Ostrava stále souhlas
Pustkovečtí se však podle zjištění ČT obávají zhoršení životního prostředí a narušení klidu v této městské části. Vedení Ostravy i z tohoto důvodu dosud nemá souhlas zmíněných městských částí se stavbou nové linky. „Nejen že nemáme kladné stanovisko, my nemáme žádné stanovisko dotčených obvodů, zastupitelstva nepřijala žádné usnesení,“ potvrdil ostravský primátor Tomáš Macura (ANO).
Zda se trať bude, či nebude stavět, to bude podle Macury předmětem jednání na konci roku. Tehdy mají být ukončeny všechny projektové práce včetně studie vlivu na životní prostředí.
Zástupci Ostravy mají k tramvajové lince naplánované další jednání na středu. Trať by na něm mohla být zařazena mezi takzvané prioritní stavby a k její výstavbě by pak nebylo potřebné souhlasné stanovisko městských částí Poruba a Pustkovec.