Projekty několika nových tramvajových tratí v Brně nabírají zpoždění. Projekt „Tramvaj Plotní“, který má ulevit od automobilových kolon okolí Zvonařky a Dornychu, měl začít v září. Protáhlo se ale výběrové řízení. Nové trati v Líšni a Kamechách se nezačnou stavět dřív než v roce 2019.
Stavby nových tramvajových tratí v Brně se opozdí. Brzdí je různé problémy
Projekt „Tramvaj Plotní“ je zařazený mezi strategické akce Brna. Město ho plánovalo dlouho a několikrát odložilo. Důvodem bylo to, že se nepodařilo vykoupit všechny potřebné pozemky. To magistrát vyřešil a dělníci měli začít pracovat v září. Práce se ale odkládají na listopad, město totiž stále nevybralo stavební firmu.
Jako první dělníci rozkopou ulici Dornych. „My jsme řešili smlouvu pro uchazeče, protože sdružení zadavatelů se neskládá jen z Brna, jsou tam i teplárny, dopravní podnik, Ředitelství silnic a dálnic. To znamená, že výběrové řízení mělo lehký skluz,“ popsal náměstek primátora města Brna Richard Mrázek (ANO).
Projekt na přestavbu výpadovky na Bratislavu by měl ulevit především řidičům. Tramvaje z Dornychu se mají vyměnit s auty z ulice Plotní, ta dostanou ještě dva pruhy navíc.
Plány na novou tramvajovou trať se posouvají v nově postaveném sídlišti na Kamechách. Koleje tam mají vést tunelem, ale město při průzkumu podloží narazilo na skálu a nová trať se tak nezačne stavět dřív než v roce 2019. Ani obnovit nepoužívanou trať na kraji Líšně už město letos nestihne.