Česká televize spouští zpravodajský komiks. Každý den dostanou čtenáři jeden

On-line redakce zpravodajství připravila novou formu předání zpravodajského obsahu ČT24 – komiks. Zvolený formát má k českoteleviznímu obsahu přilákat generaci mladých, která doma často ani nemá televizor.

Video Události
video

Události: ČT spouští zpravodajský komiks

„V týmu, který na projektu pracuje, jsou i naši nejmladší kolegové (mileniálové), a je zajímavé, že přinášejí na věc jiný pohled. Jejich hlasu v debatách o komiksech dávám větší váhu,“ říká k tomu šéfredaktor on-line zpravodajství ČT Karel Tinl.

„Může to zafungovat tak, že se osloví skupina, kterou klasická forma televizní reportáže úplně míjí,“ komentuje Pavel Kořínek, odborník na komiksy z Ústavu pro českou literaturu AV ČR.

Podívejte se, jak komiksy vypadají:

Témata pro zpracování do podoby kresleného příběhu vybírá redakce na základě řady kritérií – zejména obsahového a vizuálního. Komiksy vznikají z reportáží odvysílaných například v pořadech Události a Události v kultuře. K výrobě jsou použity aplikace, které fotkám z videí dodají komiksový vzhled a které z takto získaných obrázků vyrobí samotný komiks. Reportáže jsou převzaty v plném znění a použity jsou pouze odvysílané záběry.

Komiks na webu i sítích

Výroba jednoho dílu komiksu trvá několik hodin, vzniká totiž například i speciální grafika pro poutání tohoto obsahu na sociálních sítích. Na projektu nyní pracuje velmi nárazově a zejména ve svém volném čase zhruba šest lidí – redaktoři, editoři, grafici a korektorky. „Kromě týmu, který se tématu věnuje pravidelně, oceňuji i přínos a podporu vědecké redakce ČT24. Tu často a rád využívám jako takový inkubátor nápadů,“ doplňuje Karel Tinl s tím, že přípravy na spuštění projektu trvaly zhruba čtvrt roku.

K dispozici je nyní díky tomu archiv 30 zpravodajských komiksů, vznikat bude od teď každý den jeden nový. Číst je lze na www.komiksy24.cz a www.ct24.cz/komiksy a upozornění na nové díly bude ČT24 dávat na sociální sítě – zejména Facebook a Instagram. „Těším se na odezvu čtenářů a diváků. S jejich názory chci dál pracovat při výběru témat i formě zpracování,“ uzavírá šéfredaktor.