Křetínského kvůli prodeji časopisů rozebírá francouzský tisk. Miliardář z panamské kauzy, píše

Francouzský tisk řeší prodej tamních časopisů firmy Lagardère Group, mezi které patří i Elle. Má je získat Czech Media Invest (CMI) spoluvlastněná Danielem Křetínským. Tisk píše, že magazíny kupuje neznámý český miliardář, který figuroval v takzvaných Panamských dokumentech (Panama Papers). Ve čtvrtek CMI potvrdila, že jedná také o převzetí 91procentního podílu ve společensko-politickém týdeníku Marianne.

Daniel Křetínský
Zdroj: ČTK Autor: Václav Šálek

Společnost CMI, kterou spoluvlastní a řídí miliardář Daniel Křetínský, jedná s Lagardère Group o koupi časopisů ve Francii poté, co se dohodli, že CMI odkoupí některé rozhlasové stanice v Česku, Polsku, na Slovensku a v Rumunsku.

Chystaná transakce by podle sdělení člena představenstva firmy CMI Daniela Častvaje mohla být podepsána v nadcházejících týdnech. Vedle Elle se obchod týká francouzských časopisů Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours, France Dimanche, Ici Paris a Public, řekl ve středu Častvaj ČTK.

Podle internetového vydání francouzského deníku Le Figaro se očekávalo, že novým majitelem bude spíše Francouz, nebo někdo ze sousedních zemí, například z Itálie. „Vůbec ho neznáme,“ říká o budoucím majiteli jeden ze zaměstnanců Lagardère Group, kterého ve svém internetovém vydání cituje deník Le Monde.

Oba listy připomínají, že jméno Křetínského - podle listu Le Monde „jednoho z nejmladších českých miliardářů“, který svůj majetek získal v energetice - figuruje v Panamských dokumentech, protože měl vlastnit firmu na Britských Panenských ostrovech. Křetínský ale po zveřejnění dokumentů oponoval, že má v Karibiku pouze legální loď.

Podle deníku Le Monde zase vzbuzuje obavy portfolio CMI. List připomíná, že společnost vlastní bulvární listy Blesk a Aha.

Pozornosti neušel Babiš

Deníky si všímají rozsáhlých aktivit CMI na českém mediálním trhu. Připomínají, že české noviny byly dlouho v rukou zahraničních majitelů a nyní je přejímají místní oligarchové.

Jmenovitě se zmiňují i o premiérovi v demisi Andreji Babišovi, podle deníku Le Monde „populistovi, který v říjnu vyhrál parlamentní volby“, a o jeho vlastnictví vlivných deníků Mladá fronta Dnes a Lidové noviny.