Praha - V Česku vznikl první katalog dovolených pro homosexuály. Na sice malou, zato lukrativní skupinu zákazníků vsadila cestovní kancelář Eso travel. První katalog tohoto druhu ve střední a východní Evropě nabízí zájezdy pro homosexuály do celého světa, konkrétně do pětatřiceti destinací. „Katalog vznikl na podzim tohoto roku, kdy jsem se vrátil z veletrhu v Londýně. Je vidět, že nejen v Americe, ale i v Evropě je obrovský trend nabídnout homosexuálům víc, než je dosud na trhu. I v Česku tento zájem stoupá, akorát nebyl příliš veřejný. Lidé neměli, kde brát informace, neměli to komu sdělit,“ vysvětlil svůj záměr manažer projektu Pinkgo Zdeněk Marek.
Okamura: Česká republika je gay-friendly země
Homosexuálové utrácí více peněz než heterosexuálové
Podle slov viceprezidenta Asociace cestovních kanceláří a agentur ČR Tomia Okamury utrácí homosexuálové více peněz než heterosexuálové. „Z průzkumu Americké asociace cestovního ruchu vychází, že vloni utratil jeden homosexuál za svůj pobyt osm set dolarů, což je přibližně 16 tisíc korun, zatímco heterosexuál pouze 540 dolarů, což je přibližně deset tisíc korun. Homosexuálové dokonce při své návštěvě Spojených států amerických utratili sedmdesát miliard amerických dolarů,“ řekl. Tvrdí, že důvod je zcela jednoduchý. „Heterosexuální dospělí totiž musí utrácet i za své děti, za jejich školné, a tak je to stojí daleko víc peněz. Homosexuální páry jsou bezdětné, a tím pádem mají až zhruba o třetinu více peněz na útratu,“ dodal.
Manažer projektu Marek vysvětlil, že se vybírají letoviska, která mají větší noční život, více barů a restaurací. „V některých jsou už přímo zařízení určená pro tuto klientelu. Jsou například na Kanárských ostrovech nebo na Ibize. Hotely, které pro homosexuální páry vybíráme, jsou přístupné i pro heterosexuální páry, ale je zde méně dětí. Je to především proto, že si tam homosexuálové chtějí odpočinout, většinou jsou to totiž lidé z dobrých pozic, kteří mají hodně práce. Jsou to třeba hotely, které neberou děti do 16 let,“ podotkl.
Okamura: Jsme národem bez předsudků
Podobný katalog existuje pro germánský trh - to znamená pro Německo, Rakousko a Švýcarsko - a druhý pro Velkou Británii. „Centrem homosexuální turistiky je v poslední době i Praha. Je to tím, že jsme takový národ, který nemá předsudky. Dochází k obrovské koncentraci turistů do úzkého turistického centra, proto je tady zajištěna anonymita. Takže si myslím, že i z těchto důvodů je možná Česká republika teprve třetím státem, kde vzniká tento katalog,“ vyjádřil se Okamura.
Podle něj je to velice důležitá součást segmentu trhu a velmi dobrý marketingový tah. „Podle posledního průzkumu za loňský rok, co se týká počtu zahraničních turistů do New Yorku, Američanům vyšlo, že každý desátý návštěvník města byl homosexuál. Vloni dokonce zahájili velkou kampaň, i na zastávkách městské hromadné dopravy byly plakáty, které lákaly homosexuální turisty k návštěvě New Yorku,“ řekl Tomio Okamura.