Řidič kamionu, který přežil pád mostu: Měl jsem vystrčenou ruku a mával z okýnka, že jsem naživu

Český řidič kamionu, který přežil pád mostu v Janově, byl v úterý propuštěn z péče lékařů. Podle svých slov se cítí dobře, má zlomená tři žebra. „Jsem v pořádku, jsem propuštěn domů – na to jsem se nejvíc těšil. Protože další den v nemocnici bych už asi nedal,“ prohlásil na brífinku Martin Kučera.  Podle svých slov plánuje návrat za volant, jakmile mu to zdravotní stav dovolí. 

Video Události
video

Řidič Martin Kučera se chce vrátit za volant, jakmile mu to zdravotní stav dovolí

Řidič Martin Kučera se chce vrátit za volant, jakmile mu to zdravotní stav dovolí

Brífink po propuštění Martina Kučery z péče lékařů

Dramatický pád mostu v italském Janově nastal nečekaně za bílého dne: „Silnice se zavlnila, pak se ozvala rána a cesta se rozpadla na kusy. Řekl jsem si: Tak jsem mrtvej, snad to bude rychlé,“ popisoval krizové chvíle po pádu Morandiho mostu Martin Kučera.

„Celou dobu jsem byl při vědomí. Když jsem dopadl – pršelo a nebylo moc vidět – tak si říkám: já ani nevím, kam jsem dopadl. Měl jsem strach, že visím ještě někde na skále, aby se to se mnou neutrhlo,“ uvedl řidič firmy SPED-IT.

„Pak jsem zaslechl hlasy, měl jsem vystrčenou ruku z okýnka a mával jsem, aby věděli, že jsem naživu. Za pět minut přišli lidi, pak přijeli od záchranky, pořád u mě někdo byl. Čekali jsme asi dvacet minut na hasiče, než přivezli těžkou techniku a než mě začali vyprošťovat. Od pádu do příjezdu do nemocnice to trvalo dvě hodiny,“ popsal na tiskové konferenci.

Teď už se podle svých slov cítí v pořádku. „Po tom, co jsem zažil, se dá říct, že mi nic není.“ Ještě v den pádu mostu dostala informace o jeho stavu jeho rodina v Česku: „Zkontaktoval jsem se s firmou a šéf potom volal domů. Protože já jsem vlastně přišel o všechno, dva dny jsem tam ležel nahej, všechno zůstalo v kamionu. Až pak mi holky, co se tam o mě staraly, darovaly svůj telefon, abych měl kontakt a mohl se spojit s rodinou.“

Už v pondělí byl Martin Kučera převezen z italské nemocnice do péče českých lékařů. Transportace podle jeho slov proběhla bez problémů: „Dostal jsem prášky proti bolesti, a žebra už po pěti, šesti dnech nejsou tak cítit. Je cítit, když člověk kašle, ale nebylo to tak bolestivé, jak jsem očekával.“

Navzdory závažnosti janovské nehody ale prý nebude mít problém posadit se znovu za volant: „Jakmile mi to zdravotní stav dovolí, tak plánuju návrat do práce. Tato událost neměla s řízením a mojí profesí nic společného, to prostě byl zásah shůry,“ uzavřel český řidič. 

 

Janovská nehoda zvedla vlnu rozhořčení

Kamion české firmy spadl z Morandiho mostu z výšky 45 metrů na severu Itálie poté, co se část dálniční mostní konstrukce zřítila. Při neštěstí zemřelo 43 lidí a další desítky utrpěly zranění.

Jednatel společnosti Václav Zázvůrek už dříve uvedl, že řidiče zachránil bezpečnostní pás a také to, že kamion byl nový. Řidič měl i štěstí, že se mu asi včas odpojil návěs. Odhadovaná škoda na soupravě je zhruba dva a půl milionu korun. Řidič, který u firmy pracuje osm let, vezl zboží na vykládku poblíž Janova.

Italská vláda plánuje zevrubné kontroly veřejných staveb po celé zemi. Budou se týkat silnic, mostů, ale i veřejných budov, jako jsou například úřady či školy.

Zodpovědnost za tragédii má určit vyšetřování. Událost způsobila v Itálii obrovskou vlnu rozhořčení, která se obrátila proti vládním úřadům i provozovateli dálnice, firmě Autostrade per l'Italia. Její představitelé jakoukoli vinu odmítli, vláda však už zahájila řízení s cílem odebrat firmě koncesi.