Ve východopákistánské provincii Pandžáb shořel vlak, údajně po výbuchu plynových vařičů, na nichž si cestující připravovali snídani. Při neštěstí zemřelo nejméně 74 lidí a 43 dalších bylo zraněno. Někteří lidé skákali z ještě jedoucího vlaku, aby unikli plamenům. Řada zraněných je v kritickém stavu.
Požár vlaku v Pákistánu má přes 70 obětí. Lidé vyskakovali za jízdy
Požár nedaleko města Rahímjár Chán podle Reuters zničil tři vagony. „Dva vařiče vybuchly. Vařili, používali olej, což požár ještě přiživilo,“ řekl televizi Geo pákistánský ministr železnic Šajch Rašíd Ahmad. Většina obětí uhořela, mnoho mrtvých ale tvoří i lidé, kteří skočili z vlaku ve snaze zachránit se před plameny.
Záchranáři uvedli, že řadu obětí znetvořily plameny k nepoznání, proto k jejich identifikaci bude nezbytná analýza DNA. S likvidací požáru a vyprošťováním mrtvých pomáhali hasičům i vojáci.
Příčinou byl zkrat, ne vařiče, zní od cestujících
„Slyšeli jsme, jak lidé křičí o pomoc,“ prohlásil jeden z cestujících Čaudhrí Šudžát, který společně se svou manželkou a dvěma dětmi nastoupil do vlaku několik hodin před tragédií. „Myslel jsem si, že zemřeme. Sousední vagon byl v plamenech. Cítili jsme se naprosto bezmocní,“ dodal.
Podle přeživších trvalo od vypuknutí požáru téměř 20 minut, než vlak zastavil. Někteří pasažéři navíc zpochybnili verzi, že se plameny rozšířily od vařiče; jsou přesvědčeni, že skutečnou příčinou požáru byl elektrický zkrat.
Vlak jel z Karáčí do severopákistánského Rávalpindí
Premiér Imran Chán vyjádřil soustrast rodinám zemřelých, s některými příbuznými obětí také hovořil. Prohlášení vydal též prezident Árif Alví, který uvedl, že s rodinami obětí soucítí.
Vlak mířil z Karáčí na jihu země do severopákistánského Rávalpindí, které tvoří souměstí s metropolí Islámábádem. Město Rahímjár Chán, kde se incident stal, leží zhruba v polovině trasy. V trojici vagonů, které shořely, cestovalo přes 200 lidí.
Ministr železnic poukázal na to, že v Pákistánu jsou obvyklým problémem lidé, kteří si do vlaku i přes zákaz berou vařiče, aby si na dlouhých cestách připravili něco k jídlu.
Železniční nehody nejsou v Pákistánu ničím výjimečným také vzhledem ke zchátralým vlakům a špatnému stavu kolejí a železničních mostů, jež na některých místech pamatují ještě britskou koloniální správu.
Železnicím chybějí dostatečné investice a podle kritiků je sužuje i korupce a špatné vedení. Čtvrteční neštěstí je ale nejhorším na pákistánských železnicích za posledních téměř 15 let, píše agentura Reuters.