Pražský dopravní podnik (DPP) v neděli uvedl do provozu prodlouženou tramvajovou trať z Divoké Šárky na sídliště Na Dědině. Provoz je zatím ukázkový, pravidelně pak začnou tramvaje lokalitu obsluhovat v pondělí. Nová trať se stavěla od poloviny loňského července a vyšla zhruba na 840 milionů korun. Jde o nejdelší tramvajový úsek, který dopravní podnik hlavního města za posledních dvacet let postavil.
Praha otevřela tramvajovou trať mezi Divokou Šárkou a Dědinou. Ostrý provoz začne v pondělí
Nová linka by měla podle městské části Praha 6 výrazně zlepšit pravidelnost autobusové i individuální dopravy v Evropské ulici. Jezdit by tady měly tramvaje 20 a 26.
Trať o délce 2,3 kilometru s pěti páry zastávek vede z nynější smyčky v zastávce Divoká Šárka po Evropské a poté zahýbá do Vlastiny ulice. Na konci kolejí na sídlišti Na Dědině vznikne parkovací dům pro 290 aut, který nahradí parkovací místa, která zanikla kvůli stavbě. Bude fungovat pro rezidenty v režimu modrých zón. Termín stavby parkovacího domu zatím není znám.
V dalších týdnech se u trati ještě budou provádět dokončovací práce, uvedla městská část. Do listopadu by tam mělo být vysazeno například 170 stromů. Kvůli neprůchozím chodníkům pak bude do prosince uzavřený jízdní pruh do centra, a to od devíti do osmnácti hodin.
Výstavba trolejbusového vedení na letiště
Do února příštího roku bude provoz v této části města omezovat také výstavba trolejbusového trakčního vedení pro linku 119 vedoucí na letiště. Městská policie Prahy 6 chystá v příštím týdnu kvůli novému tramvajovému provozu přednášky pro děti o bezpečnosti.
Pražský dopravní podnik kromě této trati letos dokončil i trať z Modřan do Libuše a z Barrandova do Slivence. Jak před časem uvedl primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti), rozestavěný je ještě Dvorecký most, který bude součástí tramvajového okruhu. „Soutěžíme také zhotovitele na horní konec Václavského náměstí a potom nás čeká prodloužení trati v Praze 4 k Arkádám Pankrác,“ dodal Hřib.