Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) se nakonec dohodl se starostou Veselí nad Lužnicí na tom, že řidiči nebudou potřebovat na nedostavěném úseku dálnice D3 dálniční známku. ŘSD zprovoznilo úsek mezi Veselím a Bošilcem letos v lednu, jenže v provozu tam jsou jen dva pruhy a maximální rychlost je omezena na 80 km/hod. Přesto byl úsek zpoplatněn, což vyvolalo vlnu kritiky.
Nedostavěný úsek D3 nakonec výjimku dostane, řidiči projedou bez dálniční známky
Výjimka ze zpoplatnění začne platit zhruba do měsíce a bude trvat do doby, kdy úsek začne sloužit jako plnohodnotná dálnice. V tiskové zprávě o tom informoval mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
Ředitelství silnic a dálnic zmiňovaný úsek letos v lednu zprovoznilo v režimu předčasného užívání. Podle vyhlášky se tím silnice zařadila mezi zpoplatněnou dálniční síť, ačkoliv řidičům jsou zatím k dispozici pouze dva pruhy.
„Není logické, aby řidiči platili za dálnici, která ještě ani nebyla dostavěna a nemá čtyři pruhy,“ kritizoval starosta Veselí nad Lužnicí Ladislav Sýkora. Motoristé, kteří se úseku kvůli poplatku vyhýbají, podle starosty jezdí přes město, kde proto stoupla intenzita dopravy.
Osvobození od dálniční známky bude na stavbě dálnice D3 u Veselí nad Lužnicí platit až do doby, kdy začne sloužit v plném, tedy čtyřpruhovém provozu. Dálnice v tomto úseku bude podle ministerstva dopravy kompletně otevřena letos na podzim.
Situace tak bude podobná jako u nedalekého Tábora; i tady řidiči projíždějí jen dvěma pruhy, a poplatek proto platit nemusejí.
Letos by se podle ministerstva dopravy měly otevřít nové úseky D3 před Českými Budějovicemi: mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem, který měří 5,1 kilometru, a úsek Borek–Úsilné v délce 3,2 kilometru. Oba úseky staví sdružení firem Strabag – Eurovia. Jak uvedl Jan Studecký z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), práce na části Veselí–Bošilec budou stát celkem téměř 635 milionů korun, v druhé zmíněné lokalitě 717,5 milionu korun.