Na pražském letišti nově zajišťuje taxislužbu Uber, cestující se musí cenu dozvědět předem

Uber je oficiálním dopravcem na letišti Václava Havla (zdroj: ČT24)

Taxislužbu na pražském letišti od úterý zajišťuje společnost Uber, smlouvu má na pět let. Podle podmínky tendru musí cestující nově znát cenu za svezení předem, zároveň se nesmí změnit ani v případě čekání v koloně nebo změny trasy. Řidiči také musí mluvit plynule česky a mít alespoň základní znalost angličtiny.

Okolo úterní desáté hodiny dopoledne byly čekací doby na taxi proměnlivé. Pro některé přijelo auto do pěti minut, jiní čekali i dvacet. „Logistika v podstatě a najíždění aut do pruhů by se možná daly zlepšit,“ okomentoval šéf české pobočky Uber Štěpán Šindelář.

„Kompletně měníme model taxislužby letiště a asi by bylo naivní domnívat se, že vše poběží stoprocentně od první minuty,“ poznamenal člen představenstva Letiště Praha Jakub Puchalský.

Jedna z možností, kterou mohou lidé využít k objednání taxi z letiště, je klasická aplikace Uber. Pokud ji využít nechtějí, mají k dispozici kiosky, které je spárují s řidičem pomocí speciálního kódu.

Maximálně 36 korun za kilometr

Letiště vypsáním tendru usilovalo hlavně o to, aby lidé dopředu znali cenu. Ta je stanovena na maximálně 36 korun za kilometr. Ve smlouvě s taxislužbou má i další podmínky, například garanci kvality služeb a bezpečnosti.

„V případě každého jednotlivého porušení samozřejmě zase máme nástroj pokutovat, v případě kumulace pokut je tam zase vyšší sazba,“ ujasnil Puchalský.

Letiště tímto krokem chce zajistit větší transparentnost a kontrolu nad cenou. Předchozí taxislužba, firma Tick Tack, jezdila podle taxametru.