Taxislužbu na pražském letišti od úterý zajišťuje společnost Uber, smlouvu má na pět let. Podle podmínky tendru musí cestující nově znát cenu za svezení předem, zároveň se nesmí změnit ani v případě čekání v koloně nebo změny trasy. Řidiči také musí mluvit plynule česky a mít alespoň základní znalost angličtiny.
Na pražském letišti nově zajišťuje taxislužbu Uber, cestující se musí cenu dozvědět předem
Okolo úterní desáté hodiny dopoledne byly čekací doby na taxi proměnlivé. Pro některé přijelo auto do pěti minut, jiní čekali i dvacet. „Logistika v podstatě a najíždění aut do pruhů by se možná daly zlepšit,“ okomentoval šéf české pobočky Uber Štěpán Šindelář.
„Kompletně měníme model taxislužby letiště a asi by bylo naivní domnívat se, že vše poběží stoprocentně od první minuty,“ poznamenal člen představenstva Letiště Praha Jakub Puchalský.
Jedna z možností, kterou mohou lidé využít k objednání taxi z letiště, je klasická aplikace Uber. Pokud ji využít nechtějí, mají k dispozici kiosky, které je spárují s řidičem pomocí speciálního kódu.
Maximálně 36 korun za kilometr
Letiště vypsáním tendru usilovalo hlavně o to, aby lidé dopředu znali cenu. Ta je stanovena na maximálně 36 korun za kilometr. Ve smlouvě s taxislužbou má i další podmínky, například garanci kvality služeb a bezpečnosti.
„V případě každého jednotlivého porušení samozřejmě zase máme nástroj pokutovat, v případě kumulace pokut je tam zase vyšší sazba,“ ujasnil Puchalský.
Letiště tímto krokem chce zajistit větší transparentnost a kontrolu nad cenou. Předchozí taxislužba, firma Tick Tack, jezdila podle taxametru.