Městská hromadná doprava Kladno přestala být součástí systému jednotné pražské (PID) a středočeské dopravy. Město přidalo spoje a prodloužilo linku 601. Tarif městské dopravy se nemění podle Ludomíra Landy z ČSAD MHD Kladno ani pro cestující využívající jízdenky pražské integrované dopravy. Podle PID nebude mezi MHD Kladno a PID garantováno vzájemné uznávání jízdenek. Změna souvisí s omezením příměstských linek v důsledku sporu Kladna a Středočeského kraje, který se týká příspěvku na provoz.
MHD Kladno přestala být součástí systému jednotné pražské a středočeské dopravy, přibyly spoje
Spoje kladenské linky 601, které dosud končily v zastávce Rozdělov, od čtvrtka zajíždějí až do zastávky Rakovnická. Linka 602 ze Švermova pojede v čase ranní a odpolední dopravní špičky každých dvanáct minut, dosud byl interval patnáct minut. Čas na bezplatný přestup po zakoupení jízdenky na kladenskou městskou dopravu je prodloužený na šedesát minut od zahájení jízdy.
Město se odmítá podílet na novém systému placení
Město se odmítá podílet na novém systému placení veřejné dopravy v kraji, podle kterého by mělo ročně hradit dvanáct milionů korun. Nechalo si zpracovat právní a ekonomickou analýzu, podle níž takzvaná dopravní obslužnost, kterou má ze zákona o veřejných službách v přepravě cestujících zajistit kraj, nevychází ze stanovení konkrétního množství počtu spojů nebo způsobu jejich výpočtu, ale právě ze zajištění zákonem definovaného účelu.
Podle středočeského hejtmanství je nový systém spravedlivější, protože dosud část obcí do něj vůbec nepřispívala. Krajský kontrolní výbor tento týden doporučil středočeským zastupitelům, aby aktualizovali podmínky takzvaných standardů veřejné dopravy. Hejtmanství by podle výboru nemělo do té doby rušit žádné spoje. Nejbližší jednání krajského zastupitelstva se koná 12. září, v jakém rozsahu se tématem budou zastupitelé zabývat, zatím není jasné.