Ústí nad Labem - Na dálniční přivaděč vedený po kolejích zapomeňte, vzkazuje ministerstvo životního prostředí ústeckému krajskému úřadu. Tímto rozhodnutím tak možná zachránilo železniční trať z Děčína do Oldřichova.
Kozí dráha nemá stále vyhráno
Krajský úřad to překvapilo, musí totiž hledat jinou trasu. Takzvaná Kozí dráha ani tak nemá vyhráno, kraj totiž s obnovením provozu na trati nadále nepočítá. Stanovisko ministerstva životního prostředí je ale jasné: „Považujeme trať číslo 132 za perspektivní,“ říká jeho mluvčí Jakub Kašpar. Podle ústeckého radního pro dopravu Milana France se nenadálou situací bude zabývat nejbližší zasedání rady kraje.
V této souvislosti nejhlasitěji na poplach bijí v Děčíně. Bez dálničního přivaděče tu totiž kolabuje doprava, centrem města se valí stovky kamionů. „Nedokážu se smířit s tím, že stanovisko, které máme k dispozici, v podstatě zakonzervuje současnou situaci,“ tvrdí děčínský primátor Vladislav Raška.
Za své vítězství zato stanovisko ministerstva považují starostové, kteří už přes rok bojují za záchranu trati. Věří, že na Kozí dráhu, jak se jí lidově říká, se regionální vlaky vrátí. Hlavní slovo ale bude mít krajský úřad. „Nejideálnější varianta by byla ta, která byla ve hře předtím, než se začala připravovat tahle lumpárna, to znamená dopravní obslužnost pro školy, zaměstnavatele a podobně,“ říká starosta Telnice Jaroslav Doubrava. „Rada Ústeckého kraje schválila dlouhodobou koncepci rozvoje železniční dopravy na 20 let a v této koncepci nepočítáme s objednáním dopravy na této trati,“ tlumí očekávání Milan Franc.
Trať mezitím stále chátrá. Podle Správy železniční a dopravní cesty jsou některé části už v havarijním stavu, navíc se ji pokusili rozkrást už i zloději kovů.