Praha – Za provoz tunelu Blanka, který se za dva roky stane součástí Městského okruhu, bude Praha platit 200 milionů korun ročně. V prvních letech po dokončení navíc bude město ještě splácet náklady na stavbu. Proto se zatím vzdává plánu na stavbu dalšího úseku vnitřního okruhu, který má na Blanku navázat.
Blanka bude město vysávat i po otevření – 200 milionů ročně
Podle primátorského náměstka Josefa Noska zahrnují odhadované provozní náklady mimo jiné peníze na odvětrávání, svícení, úklid, provoz bezpečnostního systému a odčerpávání vody. Protože bude údržbu zajišťovat Technická správa komunikací, bude muset tato příspěvková organizace podle mluvčího Tomáše Mrázka výrazně zbohatnout, její roční rozpočet zatím činí necelých 100 milionů korun. Tunelový komplex Blanka naváže na stávající konec vnitřního okruhu Prahy na křižovatce Pražského okruhu s Patočkovou a dovede auta až na Pelc-Tyrolku.
Kvůli náročné údržbě se zatím Praha nepustí do stavby dalšího úseku Městského okruhu, který má na Blanku navázat a propojit Pelc-Tyrolku se Štěroboholskou radiálou. Stavba už získala kladný posudek EIA, ale kvůli ceně 40 miliard korun nevznikne. „Zažádáme o územní rozhodnutí a možná i stavební povolení. Ale v horizontu tohoto a asi i poloviny příštího volebního období na výstavbu nebudou peníze,“ upřesnil náměstek Nosek. Kvůli nedostatku peněz město nebude připravovat ani zahloubení magistrály u Národního muzea.
Praze v posledních letech klesají příjmy, metropole proto omezuje provozní výdaje a nezahajuje nové investice. Podle předběžných údajů by příští rok mohla mít na investice kolem osmi miliard korun, většina z toho zřejmě bude určena na dokončení Blanky.